Hej mitt Vinterland!!

Det är sant! Snön faller även i detta land...Tänk så lurade vi svenskar har blivit alla år då vi trott att Spanien enbart var ett land med sol och bad. Nu kan även snö tillskrivas listan. Dock var snön som kom idag väldigt kortvarig, den har nämligen redan börjat försvinna. Men nämn den lycka som består. Staden var i ett allmänt euroforiskt tillstånd idag, klasserna kunde inte undervisas och när jag gick hem togs det kort till höger och till vänster på snön som föll. 

Jag var till en början cool och lugn. Det var ju bara snö liksom men ju mer snö det kom desto mer exalterad blev också jag. Hej Sofi 4 år igen!! Min lärare som jag hade efter lunch bröt sin lektion och lät klass 4 löpa fritt i snön och göra snögubbar och liknande. Och med klassen menas även mig! Jo jag måste erkänna att jag lite nyfiken stack ut huvudet för att njuta av snön blir attackerad av snöbollar från mina elever och kriget var igång. Det där med att vara proffesionell? Tjaa det sägs ju att man alltid skall ha sitt barnasinne kvar och det har jag minsann. I ca en 10 minuter lekte jag med barnen utomhus. Himla festligt, och blöt, måste jag säga :)

Jag glömde berätta att jag var på Rockabillybar i Madrid och dansade loss till härliga låtar som får även ett kylskåp att röra på sig. Det var sjukt skön stämning på puben och alla var glada och trevliga även fast Real då hade förlorat! En annan sak var att jag var på musikal på fredagen Flashdance stod på schemat. Men det var dock inte så hypat och coolt som det till en början låter...Det kändes mer lite B och halvdant gjort. MEN musiken var fruktansvärt bra; Fame, (I've had) The time of my life, Maniac, I will survive med flera i samma kategori. Sitta still? Nej tack! Det krävdes mycket stor koncentration från min sida för att inte brista ut i spontan dans. Jag menar när till och med dansarna gör den rutin jag brukar göra...Ska man sitta still då? 

Efter showen var jag och Therese sist ut. Eftersom de gjort Dirty Dancing-låten i mittgången började jag smådansa lite på den. Smådansandet går över i mer seriös (?) dans och när jag gör en av mina vändningar mot scen ser jag att en av dansarna från musikalen är på scenen. Till råga på allt var han den enda med potentiall! Heheh awkward!! Så jag avbryter mitt egna lilla nummer, tittar lite på honom och rodnar!! Tänka sig att som dansare även få sig en show! Den bjuder jag på den bjuder jag på!! Kul var det iaf!


First there is nothing, but a slow glowing dream
that your fear seems to hide, deep inside your mind
All alone I have cried, silent tears full of pride
In this world made of steel, made of stone... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0