Honey I'm home!

Ja nu är jag hemma igen efter att ha varit på äventyr...Gud vad jag upptäcker och reser :) Denna gång var det Belgien som stod på schemat och träffa Dieter, Jo och Olivier. Meningen var att jag skulle träffa Lot och Mieke också men de dök inte upp...Men jag nöjde mig gott och väl med mina grisar!! Det var lite skumt för jag blev liksom lite nervös inför att träffa dem, de hade ju gått ett tag sedan sist så man vet ju inte man ska vara och hur man kommer att vara...

Det var 2,5 år sen sist jag träffade Dieter. En människa förändras mycket på 2,5 år! Så inte konstigt att det var lite skumt då jag stegade ner för att möta honom. Men det tog bara ett par öl så var det lite som vi aldrig varit isär :) Jag fick även dricka lite Gluckwin, vilket är samma som Glögg och det har de inte här i Spanien så det var ren och skär lycka!! Jul, jul, strålande jul :)

Sen bar det av på äventyr...Jag höll på att hamna i slagsmål på en klubb eftersom jag blev lite glad när Valencia gjorde mål mot Brugge- inte så populärt. Men vi lyckades alla kontrollera oss! Sen lyckades jag beställa fel i baren när jag skulle beställa till mig, Jo och Dieter. På beställningen var det tänkt 3 Duvel och 3 drinkar. Beställningen blev 3 Duvel, 3 drinkar OCH 3 vanliga öl. Det kan tilläggas att detta var kl 3 på natten, inte direkt lägga att dricka en massa mer då! Men det fick det bli och så blev det...

Dagen efter; jag var bakis men skulle ut och upptäcka med Dieter så vi åkte till Antwerpen. Asså seriöst alla som trodde det var en skidresort; räck upp en hand! Jag trodde helt seriöst att det var en skidresort och blev ganska gravt utskrattad av min kära vän för dessa disfunktionella tankar. Men vi hade trevligt där...vi gick bokstavligen huvudgatan, såg en berömd staty och sedan satte oss på en pub och drack några öl. Sen gick vi tillbaka på gatan och hem!! Hur kul var inte det? Men jag hade en grymt mysig och trevlig dag! Tågstationen i Antwerpen, bara den var ju värd att åka för...Alla som sett Harry Potter skulle försöka att hitta den hemliga gången till deras tåg...Stationen var absolut dövacker!!

Haha måste ju berätta en rolig historia också om mitt hostal/hotell jag bodde på. Det var en gammal kyrka och kloster där nunnor bott, så det var väldigt vackert. Men det var också väldigt svårt att hitta i fanskapet. Jag letade runt i ca 40 minuter innan jag hittade mitt rum på torsdagsnatten. Jag trodde att det kanske kunde bero på min fylla men när jag inte hittar spiknykter så kan jag säkert säga att det faktiskt inte var alkoholen som spelade roll. Jag som alltid är så stolt över mitt, i vanliga fall, starka lokalsinne. 
Jag lyckades även att gå vilse i Brussel när jag kom dit. Men pratandes med Mr Alex Blank på telefonen tog jag bara en liten trevlig väg för att leta mig tillbaka till utgångspunkten, det vill säga en stadskarta! Poff och bank där var mitt hostal! Jag hittade det bara genom flax...det var väl den som rann ut på torsdagsnatten. 
När jag var i Bryssel hann jag även se Manneken Pis, som var klädd i brandkläder (?) Olivier förklarade för mig att: The have a whole warderob for that little guy! Himla festligt...Såg även några andra ställen; Katedralen, Grand Palace och Little Manhattan. Ganska bra jobbat av mig tycker jag! Med tanke på att jag hade ca 1,5 h innan jag skulle ta tåget till Ghent.

Ja på tåget till Ghent hände det mest märkliga. Jag satt på min plats var ganska trött och kände mig sjuk. Varpå det kommer två killar och sätter sig brevid mig, jag uppfattar att de snackar engelska så jag plockar ur min mp3. Jag menar det var iaf ett par timmar sedan jag pratade med någon. Talet kittlade lite i mig...så när de hade problem såg jag min chans. Jag hjälpte dem och förklara hur de skulle göra vid tågbyte...jag har ju trots allt varit där förut. Vi börjar prata och de frågar om jag är belgisk. Nej svara jag, jag är svensk men jag bor i Spanien för tillfället. Här kommer chocken! De gjorde de också- De bor i Madrid- HELT RANDOM! Så vi pratar på hela resan och byter nummer i slutet så nu ska jag höra av mig till dem när jag ska till Madrid i helgen. Men jag menar jag, svensk, är i Belgien möter ett par amerikanska pojkar som också bor i Spanien. Hur liten är inte världen ibland?! :) Deras namn var för övrigt Luke och Peyton- vilket är lite festligt om man följer One Tree Hill ;)

Lördagen- Sista dagen! Jag skulle få se vattnet och havet i Oeestende och spendera natten hos Jo. Jag skulle även få se min kära kompis Dieter spela handboll. Kan väl inte påstå att jag fick se honom spela så mycket eftersom han fick ett rött kort i första matchen och var bänkvärmare i andra matchen. Men men det var skoj att se vad han höll på med iaf. Den viktiga matchen spelades oavgjort så det innebar att hans lag Brabo gick upp i ledning i serien. Så det var skoj. Jag blev även utpekad för alla att jag var den galna svenskan på läktarn. Inte att jag var huligan men Dieter hade berättat om mig dagen innan så alla var nyfikna på vem jag var. Kul! Apan i bur :) Så efter matchen fick jag öl till höger och vänster från spelare och tränare- Inte att jag tackar nej till ett sådant generöst erbjudande :)

All-in-all: Very Good Times in Belgium!! Jag gillar't! Synd nu bara att jag vet att det kommer dröja till vi ses igen...Inte alltid lätt att styra upp saker och ting när man ska vara vuxen och ansvarsfull...

My crazy belgian stud...

Kommentarer
Postat av: becca

haha, undra ifall dom tycker att det e lika roligt!! låter som att du haft en toppen helg å ja e inte alls avis på dig!!! ha det kanon! kram kram

2008-12-07 @ 18:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0