Jag är HEMMA...isch

Ja ryktena ni har hört stämmer. Sofi har sedan igår befunnit sig på svensk mark!! Känslorna är blandade!! Skönt att vara hemma men jobbigt att precis alla förstår en om man pratar i telefon. Eller bara är allmänt bitter :)

Men det är sjukt skönt att vara här...Det är kallt, mörkt, pissregn och alldeles, alldeled UNDERBART svenskt! När jag stod på flygplatsen mötte jag ett par svenskar som hade varit på Kanarieöarna. Kul det var som att titta på glasyr och pepparkakor! Jag har inte riktigt sol där jag bor men det hade uppenbarligen de. De fråga om jag också vart på Kanarieöarna...Jag tittade lite på mig själv: velourbrallor, myströja, uggs, halsdul och jacka! Ehhh nej svara jag artigt men bestämt!! Men jag vill också vara pepparkaka!! Men jag får hålla mig till att vara av färgen glasyr för tillfället!


Aldrig är man så glad som hemma i farmors kök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0