Om, om igen!

För spända läsare kan jag avslöja att min resväska nu är helt uppackad och klar...as if! Trooooooligt!! Nej nej väskan har förblivit i samma position som tidigare idag, och sent igår. Innehållet som en gång låg prydligt vikt i väskan....ligger nu lite mer oorganiserat här och var i rummet. Jag vågar påstå att inget plagg har lyckats nå en galge! Men men snart är det nytt år och då kan jag ta tag i såna saker :) Inget att belasta de sista dagarna på 2008 med :) 

Jag måste göra upp en plan...något organiserat för 2009! Så mycket måsten och saker som måste tas hand om! Vore skönt men en klar och tydlig struktur...för egen mentalitets skull...Men Jag känner mig själv det kommer att stanna vid planer. Well well drömma går ju :)

Sitter här och minns min resa hem...kan bero på lite bilder som laddades över från kamera till dator. Fantastiskt roligt att vara hemma i Sverige en sväng även om jag gärna skulle stanna längre...Men nu är det som det är!

Tack Ida, Malin och Anna för den fina tacomiddagen som ordnades när jag kom hem. Gjorde att jag glömde min Whopper som jag hade i väskan. Passade utmärkt som en frukost dagen efter...mumma

Tack Alex och Silas för att ni orkade släppa er dit så man fick träffa er och krama er lite. Precis som förr fast med mindre hår på vissa :)

Tack underbara Lisa för att du gjorde mig till ett event på Facebook!! Woho för en tjej som inte har boken var det kul att få vara ett event. Å tusen tack för den finfina födelsedagspresenten...den användes flitigt...Far?

Tack Anna (Kinell) och Anna (Gotland) för er födelsedagspresent. Den kommer komma till nytta här nere när vi ska ha internationella veckan. Även om godiset tog slut ganska snabbt och inte fick följa med :) 

Tack Agge, Lottie, Amanda, Peter, KG och Lotta för att ni kom och hälsade lite på mig på mitt event. Det var sköj att träffa er alla igen! Alltid fest alltid kul :)
(Kul att de andra var där också men de är mer flyktigt bekanta...så får inget personligt omnämnande, hehe)

Tack Andreas för att du förbarmma dig över mig under en eftermiddag och skjutsade runt mig i Linköping även om jag betalade med att nästan bära din öl ändå hem :) 

Tack Frida och Jonna för ni förgyllde min tandläkardag med att jag fick vara 2 år igen...Men också för den underbart goda kakan. Men även för att pizza inte var långt borta när det ropades ut. Synd bara att vi inte hann vara effektiva eller hurtiga denna gång...men till sommaren :) 

Tack Malin och Johanna för mycket uppskattat sällskap på en välkänd krog i Motala. Känns inte som man varit borta då man är tillsammans igen :)

Tack Erika för en underbar eftermiddag utan shopping (??) mat och bio. Det är skönt att veta att vissa saker alltid är densamma.

Tack Frank, Gunilla, Linda och Robin. A blast to the past. Ibland önskar man att klockan kunde vridas tillbaka men fina minnen har vi iaf tillsammans. 

Tack min lillebror för att du är den du är. Du pratar inte mycket men det är skönt att hänga med dig ändå...Till skillnad från vissa så vet du faktiskt (ibland) vad du snackar om :)

Tack Heikki för att jag får inreda källaren på nytt! Men tyvärr kommer jag nog inte flytta hem för det...det tåget har seglat...:)

Tack Mamma för att du alltid finns, lyssnar och hjälper. Jag vet att du inte kan svara på alla mina frågor men det känns ändå skönt att ventilera...Det finns ingen bättre än du!!

Tack släkten- Att jag är en Karlsson finns inte å mycket att orda om även om det finska tempramentet gör sig påminnt ibland!!


Som sagt det var underbart att vara hemma och jag hann med mycket även om jag missade en massa också. Jag får vara glad för de jag faktiskt hann att träffa det vara underbart...Jag tackar för att jag fått så fina vänner och hoppas att det inte kommer ändras på många många år...Vänner är trots allt den familj som man faktiskt väljer!
Nu tillbaka till verkligheten och det lilla sovrummet, i en fyra- någonstans i Spanien....


Over and out....

Kommentarer
Postat av: Kinell

Tack detsamma!! Saknar dig redan, var så kul att få träffa dig igen my love. Hoppas du får de bra och att du får massa sol o värme! Hoppas ja kan komma o hälsa på dig snart! Puss

2008-12-31 @ 14:33:33
URL: http://fardin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0