Something new...

Jag har haft en mycket intensiv vecka sedan mitt senaste inlägg...
* Vart i Zamora
* Undervisat i skola på Zamora
* Fått en ny "bästis"
* Druckit 9 drinkar och 15 shots för 25 euro - med Therese... inte själv!!
* Fått en bartender ;) (isch)
* Upplevt Thanksgiving-mat
* Vart på spansk fest
* Deltagit i parlekar utan att vara ett par
* Druckit shots i ätbara glas (?)
* Dansat på Salsakurs
* Vart på nya Bond-filmen
* Visat min skola för Therese
* Köpt mina skor- Äntligen!!

Som sagt det har hänt en hel del här i Valladolid/Zamora :) Jag har haft det riktigt trevligt och annorlunda helg så nu är jag riktigt riktigt trött. Jag tror det tar på kroppen att vara så aktiv som jag, men jag klagar inte. Tiden går lite snabbare när man har saker att göra. Nu har jag köpt lite ljus för att få lite julstämning här i Spanien. Man saknar de små sakerna som gör julen speciell hemma. Här finns det till exempel inte Advent, Lucia, Glögg eller Lussebullar. Lussebullar ska jag baka men ändock inte samma sak som att se dem i var och varenda konditori. Man vet inte vad man har förrän man saknar det!! Men snart så...snart kommer jag hem; I'm coming home for Christmas... 

Jag var även med om min absoluta värsta mardröm här idag...Det tjöt om mig när jag vart i butik och handlat, eller ja tittat! Kul att bli nedbrottad av tre stora vakter som skulle spöa Fadde med småtårna. Längst ner i högen låg jag och skrek av rädsla och panik. Det ena för att jag inte kunde förklara mig, det andra för mitt liv...Vakt x 3 x 130 kg = Panik!! I förhörsrummet fick jag lampan i ögonen och fastbunden i stolen så jag inte skulle fly. Sedan fick jag förklara mig vad jag gjorde i Spanien, hur länge jag vart där och vad jag tyckte om landet! Efter fysisk och psykiskt krig mellan mig och Jorge låter de till slut mig gå med löfte om att jag aldrig skulle komma tillbaka!! Javisst jag svär!! Vakterna tog kort på mig vilket snabbt kopierades upp och medan jag lämnade butiken delades bladen ut till all personal. Walk of Shame men utan det roliga förspelet...Nu är jag portad från den lilla grönskasaffären på hörnet...Tänka sig så det kan gå!! 

Givetvis var det inte så denna historia gick till...Men har man tråkigt skapar man sig saker att göra ;) Jag fick enbart snällt visa upp min väska och efter lite konversation på "min" spanska...Kom vi fram till att plånboken var boven och den avmagnetiserades och sen kunde jag snällt promenera vidare..Ingen dramtik what so ever!!

Dagens låt: Julen är här: Tommy Körberg och Sissel Kyrkkjebo...Behöver jag ens motivera??!!


För dom som inte finns hos oss 
tänder vi nu ett bloss
Brinner en låga klar.... 

Kommentarer
Postat av: Ida

Det var länge sen!!



hahahhaa.. jag hade nästan velat att vakthändelsen hänt dig på rikgit!! Dethade gjort min hostiga kväll!



puss på dig!

2008-12-02 @ 22:33:58
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0