10 dagar till jag blir äldre...

Vet inte om det är korrekt svenska eftersom jag faktiskt blir äldre för var minut jag andas och lever. men fredag nästa vecka runt kl 16.00 på eftermiddagen så får jag lägga till en siffra på min ålder. Något som förr sågs med förväntan och längtan behandlas nu med ångest och nojja! Jag kommer bli 25 nästa fredag, 25 är hälften till 50 som är hälften till 100...Shit vad tiden rusar iväg...

Så vad har jag gjort hittills? Tjaaa jag sitter här i Valladolid på ett äventyr, jag har en universitetsutbildning på 6 år nedpackad i bakfickan. Men annars då? 
Jag har rest en del och jag har upplevt positiva och negativa effekter av alkohol. 
Jag har vart festerist, fadderist och allmänt engagerad i studentlivet i Linköping. 
Jag har skaffat en hel del nya vänner och även förlorat en del. 
Jag har älskat, förlorat, skrattat och gråtit mig själv till sömns. 
Jag har vart uppe alldeles för länge, sovit för mycket och skvallrat över fikor. 
Jag har kämpat med vikten men även fullständigt skitit i vad jag tryckt i mig. 
Jag har spenderat alldeles för mycket pengar och sparat för lite för framtiden. 
Jag har lärt mig en massa, glömt vissa saker och upplevt nya saker. 
Jag har gått på historisk mark, besökt platser där kungar och kejsare regerat. 
Jag har begått misstag, bett om ursäkt och begått nya. 
Jag har haft ångest, känt glädje och lättnad. 
Jag har varit upprörd, förbannad och ledsen. 
Jag har blivit sviken, förråd och förnedrad.
Jag har förlåtit men aldrig glömt.
Jag har samlat på minnen som får mig att må bra men också såna som gör mig ledsen. 

Jag har levt i nuet, jag har begravt mig i det förflutna och jag har planerat för framtiden. 

Kort och gott: jag har levt och jag har lärt...

Så nu när jag fyller 25 så fortsätter min resa att fyllas på med än fler upplevelser och äventyr!! BARA 10 dagar kvar...


Just leaving footprints behind...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Skit i livet här hemma och ta vara på det du har/gör i Spanien. Tänk på mig som aldrig kommit någonstans och är på tjocken igen. Japp, så är det. Vecka 18 närmare bestämt så jag tror inte att jag tar några 6-månadersresor de närmsta 18 åren. Inte nu heller... Det blir nya fester och Motala och de som är kvar här nu, kommer förmodligen ingenstans om de inte har dragit vid det här laget. Fattar inte så mkt av vad du skriver om vad det gäller vänner och sär osv men skit i det nu. LEV O UPPLEV!!!!!!! Har dé. Puss o kram kusin

2008-11-05 @ 21:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0