Ärlighet varar längst...Eller?

Ja ibland så...ibland kan det vara bra med en vit liten lögn eller två :) Anledningen till min fundering kring detta begrepp är enkelt; blev utsatt för brutal ärlighet idag. En av mina elever, Javi, gjorde en intervju med mig, han hade lyckats hitta en mikrofon som han roade sig med. Först kom frågan om vem jag var och vad jag hette. Sen kom den fasansfulla frågan om hur gammal jag var...så jag fick snällt och vackert svara 25 år. Varpå killen chockat tittar på mig och utbrister; Woh är du så gammal?! Okej nu vet jag att detta kan tolkas på två sätt:

1, Shit vad många år 25 år är...jag kommer aldrig att bli så gammal
2, Oj 25? Du ser inte ut att vara en dag över X...Kan du verkligen vara så gammal? Du som ser så ung och fräsch ut ;)

Jag väljer att gå med nummer 2!!

Nu ska jag snart till Zamora...Ska bara packa väskan then I am off...Äventyr here I come...



This used to be a funhouse...but now it's full with evil clows!!

Kommentarer
Postat av: becca

välj kommentar nr 2..låter bäst tycker jag!! å fråga honom hur han mena, när jag sa till en att ja va 25 blev han också mäkta förvånad å sa att jag såg ut som 19. nån måtta får det väl ändå va?! eller??? eller ser ja ut som 19? det verkar ju iaf att du har det kanon!! kram kram på dig gumman

2008-11-27 @ 20:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0