Bortamatch!!

Ja inte på det sättet som vissa kanske drar sina tankar till. Men jag har inte varit hemma på hela helgen, i fredags packade jag mitt pick och pack och drog till Zamora. Zamora är staden där min svenska kompis bor så det var henne jag förgyllde med ett besök! Å vilket besök det blev! Vi bestämde oss på kvällen för att göra staden, dock inte för grovt eftersom vi skulle till Leon ca kl 10 dagen efter. Men det går ju inte alltid som man tänkt sig...x antal öl, shots och drinkar rumlade vi hem. Vad klockan var ja det har jag ingen aning om. Men kul hade vi iaf!! Vi lyckades skaffa oss kompisar på två ställen där vi blev bjudna på husets specialitet, den ena ätbar den andra drickbar, mycket trevligt!

Efter en ganska så seg start bar det av till Leon. En bussresa på två timmar som spenderades av både mig och Therese med stängda ögon. Mycket skönt. Vi anlände till staden, hittade vårt Hostal och bestämde oss för att en siesta var på sin plats. Jag menar dagen hade ju vart ganska ansträngande hittils. Sagt och gjort siesta blev det och vi lyckades att pallra oss utanför dörren nästa gång runt kl 16 på eftermiddagen. Det gjorde dock inte så mycket eftersom allting i staden var stängt eftersom det var helgdag i Spanien. Men iaf ut kom vi och började strosa runt lite vi gick till kyrkor och Katedralen. Vi tyckte även att det var dags för lite mat så vi gick på jakt efter ett matställe...efter mycket letande hittade vi ett hak. Med betoning på HAK...det var nog bland de sämsta ställena jag någonsin ätit på. Först hade de en menu som typ hade en massa maträtter men köket hade dem inte. Så det sluta med att jag tog en veg.rätt! Skulle jag inte ha gjort! In kommer rätten; potatismos, varma ärtor, en skivad tomat och sparris!! Till råga på allting så var det pulvermos som serverades och här smakar den gummi. Gott?? Nej inte alls! När vi senare beställde notan kom chocken 47 Euro. Vi betalade ca 235 spänn för ren och skär skit. Nej det var en besvikelse...

Vi gick vidare lite bittra och bestulna tyckte vi och besökte Plaza Mayor, som de har i alla spanska städer, och sedan Katedralen igen. Denna gång var den öppen så vi smet in men den var i stängningsdags så efter 2 min därinne blev vi utkörda. Tillbaks till rummet där vi värmde oss lite, för det är kallt här nu också!! Vi lyckades även hitta en massa skvallertidningar som vi tog oss igenom. Runt 21.30 hitta vi ut igen då vi skulle äta kvällsmat. Denna gång hitta vi en pizzeria, så Therese tog en hederlig pizza och jag en lasange...MYCKET GOTT! Efter var vi båda så trötta så vi gick hem, läste skvaller och somna.

Idag var vi uppe med tuppen, som idag gick upp runt kvart i tio :) Idag skulle vi upptäcka så vi var på museum med guidad tur och i Katedralen igen. Både Therese och jag tändde ljus för våra anhöriga i andevärlden. Var är inte bättre att tända än i en historisk kyrka i Spanien. Sen gick vi på marknad och handlade lite...Skoj med lite shopping iaf. Sen blev det hemfärd...så jag kom innanför dörrarna här runt kl 17. Så det har hänt en hel del här...

Fick en rapport från Alex i fredags om Gbg och festen där. Han sa att det var en typisk Sofi-fest- vilket inte gjorde det roligare att faktiskt befinna sig i Spanien istället för med dom. Men vi får hoppas på en ny inbjudan nästa år så ska jag inte missa festen!! SärFOUL i våra hjärtan...låt mig besjunga er nu!!

Imorgon dags för ny vecka, nya äventyr och mer mer!!


I woke up 12.05 left the room with no goodbye and now I'm on my way back home... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0