Freeeeze....

Ja det är kallt! Ett land som Spanien ska inte veta vad ordet kyla innebär...Det skall vara sommar, sol och paraplydrinkar. Istället har mitt drömparadis byts ut mot vinter, kyla och iskuber i colan. Det enda bra med kylan är att det är så gott att göra varm choklad, spruta på lite grädde och burra upp sig i soffan...Me gusta mucho :) Det där andra...som att typ knalla till skolan i kylan. Tack men nej tack! Det kan ni i Sverige hållas med, haha

Jag hade en mycket intressant och välmotiverad fråga idag...Men i all hast och häkt har jag glömt det...får väl se om det kommer tillbaka till mig inom snar framtid...

Idag hade jag en date :) Jupp så var det...daten var backen från Helvetet och jag började bestiga det runt kl 15.30. Ca tjugo minuter senare når en ganska mör och ombultat Sofi toppen. Jag tror ta mig fan att backen blir brantare för var gång jag besöker den...Vem tippar lutningen på backen..inte är det jag iaf. Jag hade en svag och ganska snabb tanke om Mount Everest och syrgas för att klara backen smidigare...Men jag övergav denna tanke ganska snart då jag insåg att syrgastuber väger ett par kilo. Tro mig jag har nog att släppa på. Extravikt? Check...out!!

Mitt liv är ganska rofyllt för tillfället. Vår dammsugare har hittat hem så idag har hon och jag försökt att jaga lite råttor i lägenheten. I kampen mellan mig och dammsugaren vs råttorna så skulle jag vilja påstå att det blev ett 1-0 till Mitt lag :) Även om råttorna kämpade väl så föll de för sugisens enorma dragningskraft!! Die slowly you rat bastard...

Imorgon åker jag till Zamora och skall tillbringa torsdag-lördag där...Jag skall till och med pallra mig upp för att gå i skolan på fredag! Vad hände med min lilla egna tradition med att sova länge och göra ingenting...Sprack! Poff och den drömmen var borta...Nävars jag skall å hälsa på Thérese och hennes skola, ska bli riktigt kul. Sen bär det av hit på lördag för att fira Thanksgiving och kanske svänga de nyrakade och blåslagna...Söndag- Advent!! Då ska vi tända ljus i kyrkan, eller Katedralen. På måndag kommer hon sedan att följa med mig till skolan och hela denna långa helg får en avrundning. Well isn't that nice...huh?

Dagens låt: That was just your life- Metallica...Woho Devil's Horn. Längtar längtar...


I'm a stitch away from making it...and a scare away from falling apart, apart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0