Min Mamma

Min mamma är den bästa mamman som jag någonsin hade kunnat få...även fast hon nu i dagarna påminner mig om att minsann när hon var 25 så hade hon ett hus, en man, ett barn (mig) och stadig tillvaro. Inte riktigt min stil, just nu iaf.

Men iaf min mamma är den bästa, jag kunde inte fått en bättre matchning till mig. Hon finns alltid där och hon tar hand om mig även fast jag är stor nog att kunna klara det själv. Hon är min bästa vän och lyssnar alltid på mig vilket humör jag än kan tänkas att vara på. Hon lyssnar när jag gnäller, när jag är glad, när jag gråter och när jag skrattar! Hon svarar i telefonen när jag ringer mitt i natten och har ångest eller bara inte kommer in i min lägenhet, även om hon kanske inte alltid är så glad över det. Hon har funnits i mitt liv när det varit som mörkast och varit glad med mig när det varit som ljusast. 

Till en början fanns min mamma där för att det var det enda sättet för mig att överleva. Nu finns hon där för att hon vill!! Och även fast jag kan klaga, gnälla, skrika, förbanna eller bara sura så älskar jag henne. Även fast som sagt känns inte känslorna lika starka som just idag. Men jag vet att jag alltid kan lita på henne och när jag vill ställer hon upp!!

Jag älskar dig Mamma och det vill jag att du ska veta! Ibland säger man det inte tillräckligt ofta men det kan aldrig bli sagt för många gånger...

Se mig vinka, 
blunda så ser du, 
jag lovar att jag ska vinka extra mycket 
så du inte kan missta dig. 
Var inte rädd. Jag mår bra, 
jag lever i ditt hjärta. 
Jag ser och jag älskar, 
visst känner du min kärlek?

Överallt där du är, finns jag. 
Överallt du går, går jag.
När du sover, sover jag bredvid.
Jag är aldrig ensam, aldrig går jag själv.

Fast mina fotavtryck inte syns, finns jag. 
Fast min röst inte hörs ut, skrattar jag. 
Fast mina armar inte kramar så det känns, 
så visst kramar jag.

Vi syns igen det vet både du och jag. 
Gråt inte, dina tårar faller till marken. 
Skratta istället, jag vill se dej glad.
Livet är så mycket oändligare än du tror, lilla mamma.


Kommentarer
Postat av: David

Jag älskar också min mamma..

2008-11-05 @ 21:12:00
URL: http://davidspapperochpenna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0