Peace of mind!

Det finns saker som jag älskar och saker som jag hatar, precis som alla människor. Idag har varit en dag då det har varit tid för reflektion. Vet inte varför men måndagar känns som en bra dag att var fundersam och tänka efter på saker. Så idag har jag för mig tagit ett par viktiga beslut...vad det är och hur det kommer att gå det får framtiden redovisa.

En av mina tankar som verkligen slagit mig idag är det faktum att jag är lärare?? Jag menar vill jag vara det...idag fck jag ha två klasser lite halvt om halvt improviserat eftersom de befann sig på andra ställen mot vad jag hade förstått och visste. Men med min kunskapsnivå så var det inga problem. Nävars men iaf det var mycket trevligt på klassen och jag upptäcker att jag har en komplett annan nivå och ambition än andra lärare. Inte så att jag förväntar mig mindre av eleverna men att jag har andra vägar att nå dit...iaf om man jämför här. Vad kom jag fram till då idag, ståendes framför klassen? Jo jag kom fram till att detta är livet...jag älskar att undervisa och vara i en klassrumssituationen. Det ger mig både glädje, frustration och självförverkligande. Kan man önska sig något mer? Vad gäller livskvalite och trivas med livet så tror och hoppas jag på att jag kommer att uppskatta mitt liv som lärare...även om varje dag inte är en dans på rosor!!

En av lärarna frågade mig idag om min födelsedag och Jessica (som hon pratade med) svara att den var till belåtenhet varpå hon frågade om jag fyllt 19 år :) Haha jag 19 år...såhär närmare 30 är det ju lite skönt att höra...men seriöst så vet jag att jag ser äldre ut än 19...Det den läraren mena var alltså att jag till i fredags såg ut som en 18-åring. En 18-åring har precis gått ut gymnasiet, kan gå på krogen, får inte köpa alkohol på Systemet, inte kryssa men köpa tobak! Och jag liknades vid detta :) Man kan ju inte annat än att bli lite glad och sträcka lite extra på ryggkotorna...

Dagens låt: Fade to Black- Metallica. Ord överflödiga...Finns en version på YouTube dock då nån spelar den på piano...Shit...det var ståpäls!!

Dagens whoppa: Hela min favvoklass skrikandes och grattandes att jag fyllt år...Mycket trevligt

Dagens noppa: Var är vår dammsugare? Den har bara försvunnit puts väck och jag skulle liksom lite uppskatta att ha den här nu...Lite så jag vill dammsuga!!


Man får välja själv att ta saker som de är...är det jobbigt att tiden går och man blir äldre eller är det kul att vara med?

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är en hemsk människa.. messade dig imorse, men vet inte om du fått det så skriver här med.. Missade den stora dagen.. dagen då du liksom jag är närmare 30 än 20.. vuxen? ja.. Gammal? nej, inte på långa vägar!

2008-11-17 @ 23:19:16
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0