Tror jag lyckas med det mesta

Igår fick jag mitt fjärde jobb här i Spanien...det tredje förrutom det jag faktiskt är här för att göra :) Men iaf, jag ville egentligen inte ha det med så blev det iaf så fine tänkte jag, helt okej med extra cash. Så idag efter lektioner så tog jag till mina vapendragare; höger och vänster, och började knalla mot stället. Kartan jag googlat upp visade ca 4 kilometer från ett ställe som tog 1,5-2,5 km att komma till. Men jag hade tid så det var lugnt...Jg börjar knalla...och knallar och knallar....knallar lite till för att avrunda med att promenera mig fram. Varpå jag nu befinner mig på punkt 10 av 14 för att nå rätt ställe enligt GoogleMaps! Men nu kommer twisten...stället jag skulle till låg typ på ett berg, jag skämtar inte när jag säger att backen gick ganska stark i uppgående riktning och jag stod på botten som en liten myra som ser en gigantisk fot närma sig! Eftersom jag måste till jobbet så har jag inget annat val än att fortsätta gå...men det tog emot vill jag lova! Spanien är ett relativt platt land, eller ja iaf området kring där jag bor men av någon anledning tyckte någon att det var en bra idé att lägga ett berg mitt i staden. Sen är det ju bara min vanliga tur att på det berget bor mitt jobb!! Motion får man ju iaf...Stället heter Parquesol, och det är tydligen för att det området är så nära solen att man nästan kan röra den. Som sagt högt var det...Men efter flåsande, förbannande och en uppenbarelse om att livets sista stund var kommen nådde jag toppen. Nästa gång ska jag ta med kameran...shit vilken utsikt!! Såg typ ut över hela staden, fint var det men det kändes i bena också!! Och lumpan...Å vissa klagar över att backen från Key i Lkpg är lite väl brant! Kom hit vänner skall ni få se på backe...

Dagens låt: Your song- Ewan McGregor. Vem blir inte kär av den låten, med den blicken...ujuj vissa kan jag förstå att de får betalt för att agera!!

Dagens whoppa: Alla tusentals kalorier jag brände i backen

Dagens noppa: Att det finns så lite tid att göra så mycket roliga saker på...

Måste passa på att gratulera kusinen som är havande!! Grattis grattis :) Kommer ha en extra liten knodd när jag kommer hem...Skojsigt...


I tripped, fell down- naked
I scratched my knees- they bleed

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej gumman, du kommer väl hem till jul om jag har förstått din mor rätt och då har jag kommit lite längre än halvägs. Det blir inget förrän i slutet av mars el början på april. Men jag är nog rund om magen iaf =))

2008-11-07 @ 17:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0