Vad säger man? Världsklass!!

Jag tror att jag kan lyckas med det mesta bara jag försöker. Jag har nämligen nu gått och blivit lite av en rutinerad musiklärare?? För er som vet så är min sång som smör och mina andra musikaliska talanger är ju att döda för...NOT!! Haha men allvarligt så är jag seriöst lärare i musik nu också...jag har spelat xylofon, flöjt och trumma med barnen (Barn läs ungdomar). Men imorgon kommer piken...jag ska undervisa dans för dem :) lite mer min kopp av men det är liksom Afrikansk dans som står på schemat, hur ska jag lära ut det liksom?? Men tack gode gud för internet och Youtube och liknande program...Lite nervöst är det dock så jag övar för fullt här hemma nu!! Imorgon skall det sitta som ett smäck!

Måste berätta om en annan lektion jag hade också som berörde Islam. Vi har nämligen precis börjat att snacka om islam i skolan, hur den föddes och liknande. Jag tyckte att det vore en bra idé att jämföra islam med kristendom eftersom det faktiskt kommer från varandra från början. Problemet var bara att ingen i klassen ville typ lyssna...de var för upptagna med annat, som att prata fotboll. Valladolid slog som bekant Real Madrid här i söndags med 1-0 så det är den stora händelsen :) Men iaf så jag tänkte hur jag skulle få dem att lyssna och som de allra flesta är bekanta med (iaf här) så vann ju Spanien EM iår. Så jag börjar att jämföra religion med fotboll- kanske inte den första liknelsen som dras men jag tyckte det var ganska innovativt. Så vi kallade det ena laget för Portugal och det andra för Frankrike sen börja vi jämföra. Vad vill de alla? nå Guld, vilket stod för Gud, men kallas olika eftersom alla pratar olika språk...Vad skiljer lagen åt? Språken, gester, speltaktik (Bibeln resp Koranen) och vem coachar de båda lagen...Ja Jesus för det kristna teamet och Mohammed för det muslimska :) Jag tycker iaf att jag vara ganska påhittig med mina liknelser och klassen vände snabbt från ointresserade till mycket alerta...Jag gillar't!! 

Annars är jag kanon...Mår fint men lider av att vår dammsugare är borta! För en gångs skull i mitt liv har jag fått ett ryck och vill ha det fint omkring mig och då förvinner sugaren...heheh. Nu är det iaf inte direkt mitt fel att det är skitigt...tanken finns ju där men verktygen saknas. Jag är lite uttråkad på min garderob men vet inte vad jag skall göra...kan ju inte köpa allt för mycket eftersom någon gång i framtiden skall jag flytta hem och då behövs rum i väskan!! Och det var det knappt om redan när jag åkte hit :)

På torsdag ska vi ha personalfest också...ska bli skojsigt hänga med lärarna på fritiden och dricka ett glas vin eller 10...

Dagens låt: No love- Simple plan. Känslomässig låt som får mig att tänka en del på Rock am Ring 2008 eftersom jag var på deras konsert då...Jag var själv, lite salongsröd och hade en allmänt god tid. Kommer ihåg ett å annat bus som jag gjorde den dagen då andra var iväg på egna äventyr. För övrigt sista kvällen på festivalen :) Goood times!

Dagens whoppa: Min entusiasm slår nästan gnistor om sig själv...är det ålder som kickat in på fel sätt!!

Dagens noppa: Det tråkiga utbytet på mat i detta land...Finns säkert en massa men jag kan inte laga allt!!



I'm the singer in black...throw a finger in the air and let me see where your at...

Kommentarer
Postat av: ida

Jag drar mig till minnes vissa meddelanden som damp ner i min inkorg under den Rock am ringvistelsen.. =)



Smart drag med fotbollsliknelsen btw! =) Du är så duktig!

2008-11-19 @ 00:16:52
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0