Vem ringer 7.30 en lördag?

Min mamma!! Hon tyckte att det var en ypperlig idé att kasta sig på luren kl 7.30 en lördagsmorgon...Vilken annan morgon som helst okej. Men lördag eller söndag är heliga...det vill säga inget ringande före kl 11.00 har jag varit ute flyttas denna tid fram till 13.00 eller 14.00. Vilket några av mina vänner vet om :) Det roliga var att inom loppet av 7 min ringdes det 4 gånger och sms:ades en gång! Jag hade till en början tänkt att ignorera samtalen men när det ringde för 4:de gången fick jag nog...så jag svara!! Men ska väl inte vara för bitter att hon ringer betyder ju bara att hon bryr sig...Men ändå...7.30 på en lördag??!!

För övrigt har jag haft en mysdag idag gjort absolut ingenting och planerar att fortsätta lördagen så...fram till att jag slutar skolan här i dec så kommer jag inte ha en lugn helg så jag skall passa på att njuta av denna!! Å det har jag gjort, pysslat lite i rummet, tittat på tv och serier...Mycket lugn och stillsam dag, precis som det skall vara en helg. 

Igår skulle jag shoppa till jag droppa...resultat: Sådär! Jag kom hem med en plånbok, eftersom den förra snoddes, underkläder och that was it. Jag som skulle ha skor, tröja, byxor, allt mellan himmel och jord. Jag hitta dock en klänning som jag tror att jag skall svänga förbi och köpa upp på måndag...fortfarande a working progress, om jag ska ha eller inte ska ha! Men men det bästa med att inte hitta saker är alla pengar man sparar. Det värsta är dock att jag är i desperat behov av skor nu eftersom mina kära Etnies sjunger på absolut sista refrängen. Asså detta är ett skoparadis för de som inte har den stil på skor jag har...finns hur mycket som helst, men skate- och Converseskor...not so much. Mitt sökande går vidare...

Dagens låt: House of the Rising Sun- Animales. Klassisk rock från 60-talet. Jag gillar det av flera anledningar; påminner om min far, rötter till rock och helt enkelt skön musik. Vad kan jag säga...

Dagens whoppa: Jag har insett att jag spenderat 2 månader i detta land och jag trivs måste jag säga...mer och mer för var dag som går...Vem vet kanske blir man kvar i detta land? Man ska aldrig säga aldrig

Dagens noppa: Ska jag bli kvar måste jag lära mig språket...Men tyvärr går det ganska långsamt, jag menar jag pratar engelska hela dagarna i skolan och efter skolan har jag privatlektioner som också är på engelska. Näää nu är det dags att trappa upp farten på lärandet....får sätta upp små mål att klara av till jul!!


Style dosen't matter when your on your back...just remember that fact...

Kommentarer
Postat av: Ida

stanna kvar?? men.. men..



Antonio frågade efter dig idag. Han sa att ni nog har det lika kallt som vi har det här. Stämmer det?



puss puss

2008-11-22 @ 22:41:32
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0