Bättre pengar i handen än sittandes på banken!?!

Ja att det är stor Finanskris märkte jag inget av på stan idag. Det var folk som aldrig förr, nästan så jag fick lite torgskräck och ansåg att det var bara lite för många människor omkring mig ibland. Men det gick bra och jag lyckades att plöja mig igenom ett par affärer. Shoppade väska x2, underkläder, myströja, sovkläder, linnen och accesosiarer (?). Mycket roligt :) Mindre roligt var det när min telefon ringde då jag stod i kö i en av butikerna och det var en mamma som bara prata spanska. Lägg då till en bullrig och stökig miljö samt typ ingen täckning på min spanska mobil. Resultatet var inte att hurra över men jag frågade om jag kunde ringa tillbaka om några minuter och då gick det bättre. Jag gick till en lugnare plats och kunde då förstå liiiite bättre. Puh jag säger då det, skit vad dessa spanjaker kan snacka fort. Men det gör vi säkert också bara att man inte är medveten om det på samma sätt...jag menar svenskan är ett ganska komplicerat språk om man börjar bryta ner det.

Tänkte reda ut ett par frågetecken från igår. Det var ett barn i lägenheten. Namnet var Alva. Åldern var 1,5 år. Hon tillhörde Daniels flickvän...Det var alltså inte Daniels knodd utan hans flickväns...Mycket söt liten tjej som var ganska blyg och vågade inte prata så mycket med mig men det var ganska okej. Jag hade inte kunnat prata så mycket med henne iaf. Men men söt iaf. Ska bli kul att se när Jonna blir lite större...hon kommer nog vara minst lika söt :)

Dagens låt: Can you keep a secret?- The Cab. Man vill ju bara dansa när man hör låten. Inte bara för att de sjunger det men det är ett gung och ett groove i låten som jag tycker mycket om :)

Dagens whoppa: Min glädjekick jag fick framåt e.m. Har sedan dess gått omkring med en konstant lycklig känsla i kroppen. Inte dumt alls...

Dagens noppa: Vårt förbannade sega internet i denna lägenhet. Det tar sådan tid ibland att det hade gått snabbare med ett adsl. Om det behagar att fungera vill säga!! Skärpning!!


Life's simple- you make your choices and you don't look back...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0