Dumma Sär!!

Har precis mottagit ett sms, ett mms och ett samtal, som jag iofs missade, från det one-and-only SärFOUL. Tanken var från början att jag skulle åkt hem i helgen, festat med mina kamrater i detta utskott och haft det nice. Nu blev det ju så till följd av att min plånbok blev stulen i Madrid förra veckan att denna plan gick i stöpet. Något som är jävligt bitterT, för jag vill så gärna vara där...MMS ar bild, text och innehöll en inspelning;
Vad du är Sär min kära lilla Sofi
Vad du är Sär min kära lilla häst
Tjalalalalala du luktar ganska illa 
och du är inte någon shetlandsponny 
(Min kära lilla ponny- Orginal.mel)

Ni som känner till låten vet att den inte på något sätt är så grym som den låter utan bara ett av SärFOULs eminenta bidrag till gyckelhimlen...Åh dessa tider...Jag kommer ihåg när jag var FOUL...

Så nu sitter jag här i min säng och bara längtar till Göteborg där festligheterna hålls...Men men vad är väl en dag med särFOUL...alldeles dötrist, åh åh tråkig och alldeles alldeles sääääääääääääääär!!

En kul sak hände igår i skolan. Jag fick en influensasputa...Jag som hatar sprutor!! Jag och Louise satt vid datorerna och så kom typ receptionskillen och fråga om vi ville ha var sin spruta. Louise och jag titta på varandra och typ bara...yeah what the hell...Så nu har jag skydd mot flensan :) Alltid bra, och är det gratis ännu bättre :)
Fick även en massa beröm av mina elever igår. Jag är omtyckt på skolan skall ni veta, så fort man är i korridoren skriker folk efter en. Skum känsla men kul att de uppskattar det man gör. I alla fall vi höll på att öva Caesar och jag var själv med klassen och jag upptäckte hur lite respekt de har för varandra. Något som ledde till att jag blev ganska upprörd på dem, berättade detta för dem och kom på en övning så de skulle uppskatta varandra lite mer. Jag satte alla i en ring så var var och en tvungen att säga något snällt om den person som jag pekade på. Vilket i vissa fall var svårt för dem och jag fick gång på gång säga åt dem att vara tysta när någon annan prata! Men summan av kardemumman var att de alla gick från lektionen ganska glada och det syntes på dem att de inte ofta hör positiv kritik om demsjälva. Så jag skulle säga att det som började som icke bra blev mycket bra. När alla elever hade gjort ville de göra mig också därav allt beröm. Observera att det var inget jag tvingade dem att göra utan det var något som de gjorde helt på egen hand. Så det var kul...

Nu ska jag vara lite bitter, städa och tvätta mitt tillhåll och tänka på mina två killar i SärFOUL; Alex och Björn!!


Vi föddes med defekter, tjalalala det var inte lätt
kromosomer är fett vi har ju flera än du
De fanns ju dom som sa att vi inte kunde nåt
Dom hade rätt nuhnuhnuhnuh vi är de sämst ni nånsin sett....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0