FiloSOFI kring livet i bortalandet

Att vara utomlands är en ständig prövning. Är det inte hemlängtan så är det dålig mat. Är det inte dålig mat så är det tråkigt väder. Är det inte tråkigt väder så är man sjuk. Är man inte sjuk så är man bara trött!! Idag har jag upplevt alla dessa känslor...Inte så att jag är bitter eller så men alla dagar kan inte vara sol och molnfria himmlar. Idag var en sådan dag, det som kunde gå fel gick oftast fel...Men nu är ju snart dagens slut så då är det bara att blicka fram till en ny spännande dag med stora äventyr.

Idag var det även måndag vilket innebar att jag fick gå upp alldeles på tok-för-tidigt...måndagar borde innehålla en obligatorisk sovmorgon!! Det tycker jag iaf :) Skolan var rolig idag. Haha den spanska ungdomen är rolig. Säg en högstadieelev från Sverige, av manligt kön (fördom), som skulle sitta och vinka till läraren under lektionen. Men det är precis så de gör i denna kultur! De sitter och vinkar och är så glada, å det är inte de utstötta och ocoola utan klassens coolaste killar. För att citera en vän; skulle det hända i Sverige skulle man ta upp det på föräldrarsamtal och kolla så att eleven var vid mental hälsa. Jag menar inte att jag tycker illa om det....bara att det är lite annorlunda...Bra annorlunda!!

Dagens låt: Bang the boldrum- Fall out Boy. Gladlåt!!

Dagens whoppa: Att jag är så förbannat snygg i wet-look. Ironi är dagens ord!! Solen som kom igår, checka ut och lämnade oss idag men måste ändå säga att det finns en viss charm i att plaska runt i vattenpölar. Förutsatt att man bara skall hem och inte möta eller gå hem till någon!!

Dagens noppa: Att jag inte kan åka till Gbg och möta upp de andra två halvorna i Sär-FOUL till helgen. Men jag är övertygad om att de kommer att ha en splended time utan mig :)

Tänkte bjuda på ett par bilder dagen till ära...men internet levde sitt egna liv så jag gav upp...Kanske imorgon!!



What if I say I'm not like the others, what if I say I'm not just another one...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0