Imorgon smäller det...

Japp imorgon är dagen äntligen kommen som jag har väntat på. Och som jag har väntat!! Dagen då jag skall börja skolan eller ja inte börja skolan eftersom den har jag ju gått ut men börja spanska skolan. Såå roligt!! Får väl se om min entusiasm fortfarande är så här hög efter själva mötet imorgon. Men det skall bli skönt med en rutin och någelunda normal liv. Visst det är skönt att vara ledig ett tag men nu har jag vart ledig så det räcker nu vill jag ha något nytt att fördriva tiden med. Hur som helst jag är tokladdad!!

Kanske lika så bäst också att skolan börjar eftersom det börjar bli höst här. Mm tänka sig igår hade vi ynka 16 grader och det var lite småkyligt. Men det var också en himmel fylld med moln och en frånvarande sol. Så idag, fortfarande lite halvrått, kom solen tillbaka och det blev ganska okej och skönt väder igen runt 20 grader. Men som sagt hösten är på g och det känns. I och för sig kan man ju tycka att jag borde vara van med att hösten kommer i oktober men än så länge har det vart som att vara på semester och då finns inget dåligt väder...men jag börjar sakta men säkert inse att jag faktiskt har ett jobb här som kräver att jag stannar ett halvår, minst. Det vill säga att jag måste acceptera att solen inte komma stanna för evigt på denna himmel heller...Attans!!

Jag var förresten och matade ankorna i parken idag. De var så söta...Konstigt att man som halvgammal dam fortfarande kan tycka att det är lite charmigt att mata söta ankor, änder, gäss och duvor...Hehe i vissa avseenden blir man visst aldrig gammal :)

Dagens låt: All summer long- Kid Rock. Love it love it love it. Så Rock am Ring! Så FOUL! Så min sommar 2008 :)

Dagens whoppa: Min säng. Love it love it love it even more efter en natt tillbaka i soffan :) Som var god värd gör lät jag min vän ta sängen inatt och själv sov jag på soffan. Tänkte att jag var van och att mina kombos inte blir lika chockade över att hitta en-mansbandet Sofi i soffan som Therése. Men nu är jag tillbaka i mitt rum och jag gilar det!!

Dagens noppa: Att lägenheten är så kall. Ingen svensk lägenhet med isolering och värme inte. Blir lite småkylig nu sådär när nätterna blir allt kallare...Uhhuu



Sipping whiskey out the bottle, not thinking 'bout tomorrow
Singing Sweet Home Alabama all summer long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0