jag ÄLSKAR skolan

Det gör jag faktiskt det var ingen ironi över det hela. Jag gillar verkligen att vara i ett klassrum och hålla på med elever. Idag har jag haft två lektioner båda geografi även om det stod biologi på schemat för den ena. Men men i Spanien är det inte så noga med såna detaljer. Det längsta lärarna går till i skolan till exempel är till kl 14 och då börjar de kanske 8. Skolan känns som en liten hänginstitution... Men iaf jag har fått vara i klassrum idag och mött elever och jag gick hem från skolan idag en lite lyckligare människa. Okej att det fortfarande är samma dilemman som igår med åldrar och dylikt men hey jag blir ju bara mer kompetent. Jag har räknat ut att jag har årskurs 6 till 9 motsvarande i Sverige, men de är ganska gulliga. Är ju inte riktigt den pedagogik som jag är van vid men det skall nog lösa sig. Får ju se det som att jag är lite FÖR kompetent för att vara på denna nivå. Sedan har jag fått lite extra uppgifter på skolan, den ena är att jag ansvarar för filmvisning som är en gång i månaden för hela skolan. Passar ganska bra med tanke på mitt exarbete och allt. Sedan skall även nivå 4 eller 9:orna sätta upp en pjäs i skolan till våren vilket jag skall vara med och styra upp. - Nu börjar det likna något :)

Det känns ganska skönt att jag faktiskt tycker om skolan trots att det inte nu var det idealistiska för mig. Men det känns tryggt för framtida arbetet som faktiskt skall vara i en skola!! Jag gillar främst all elevkontakt, kan vara därför det känns lite bättre idag.
jag ÄLSKAR skolan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0