Kul att vara sämst...

Ja entusiasmen från igår har tämligen lagt sig en del. För det första så är inte skolan tvåspråkig utan bara en del av den vilket betyder att spanska fortfarande är det som gäller. För det andra fick jag inte gymnasiet som utlovat utan högstadiet, vilket jag egentligen inte har behörighet till. För det tredje skall jag främst undervisa i fysik, biologi och geografi. Är det något jag har behörighet till; Nej! Okej jag tycker att jag är mångsidig som har nästan 5 ämnen men tydligen räcker det inte här. För det fjärde så är jag sämst av alla på språk, som sagt skolan snackar mest spanska som jag för tillfället inte alls kan. Sen är vi fyra "utlänningar" på skolan vilket har med mitt andra språk att göra. Jag menar jag är inte världsbäst på engelska men jag är ganska duktig, kan ju tycka att det skulle vara okej i denna grupp. Men nej även där är jag sämst eftersom 2 är från USA och den tredje från Storbritannien. KUL....

Det känns som att vi skrev en ansökan som ingen läste förrutom vart vi ville hamna men inte ens det blev ju rätt i mitt fall. Jag har uttryckligen påpekat för både svenska och spanska sidan att jag inte kan spanska alls bra samt att jag inte är behörig i något NO-ämnen. Javisst det skall fixa sig, det förväntas inte av dig att du skall kunna... Men nej väl på plats förväntas det visst det. Jag har nämnt tidigare att Daniel ska sluta prata engelska med mig efter denna vecka och idag sa min handledare samma sak. Om två veckor slutar de att översätta och jag får snällt lära mig spanska. Vilket kanske är bra MEN det har sagts att det inte skall vara nödvändigt. 

Så just nu undrar jag vad jag har gett mig in på...Jag är inte bitter, det bara låter så...

Kommentarer
Postat av: Ida

Men gah??? But why?? hua vad läskigt! Men du är ju grym så du löser det säkert!



puss puss

2008-10-06 @ 17:10:54
URL: http://mira83.blogg.se/
Postat av: Alina

Godagens! kikar in:)

2008-10-06 @ 17:15:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Frida

Jonna och jag skickar många styrkekramar till dig!

Men tänk vad många nya saker du kommer att kunna när du kommer hem=)



Puss puss

2008-10-06 @ 20:04:37
Postat av: malla

ojojoj, det låter jobbigt men det klarar ju du;) Super Sofi:D



Tror på dig gumman:)

Lycka till med spanskan:)



puss o kram

2008-10-06 @ 20:24:52
Postat av: becca

det e klart att du kommer att klara spanskan men förstår verkligen att det verkar läskigt! men vänta bara sen när du kommer tillbaka till svedala kommer du bara prata spanska =)



hoppas allt e bra, vilket det låter som =)



massa kramar

2008-10-06 @ 21:18:47
Postat av: Linda

Vad tråkigt att det blivit så dumt gumman, men om någon klarar det så är det du!



puss

2008-10-07 @ 00:54:12
URL: http://lindafrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0