Lycklig!

Ja det kan man säga att jag är. Idag har varit en mycket angenäm och givande dag. Allt från skolan till livet hemma i Sverige har klaffat. 

Mina elever som jag har i Drama är verkligen supernice och jag gillar att arbeta med dem. Dock råkade jag ut för det lilla missödet som hände med mina elever på hemmaplan även med dessa. Men det var inget som ett proffs inte kan klara av :)

Dagen fortsatte i underbar anda då jag fick ära att följa med en vän hem till hemma och hon bor på landet....Så jag har klappat kisseungar på ca 6 veckor, en åsna, skrämt kalkoner och matat hästar. Åh vad avis jag var på hela den lilla idyllen. Verkade så mysigt att bo där! Dock vill jag varna för åsnan som de hade: Romereo. Han käka nämligen upp delar av min svarta tröja :( Men den skall nog gå att fixa...lite nål och tård bara! Lite spill för man räkna med!!

Efter detta var jag nere på tågstationen och köpte biljetter till Madrid....på SPANSKA!! I like it...Jag börjar känna mig så pass säker att jag faktiskt pratar...Go mig!! Lektionen med mina Pablos var även lyckat, mycket skratt och läxläsning. 

Något som värmde lite extra i hjärtat idag var även lite gladare nyheter hemifrån. Nu hoppas vi på en vändning!! Gumman du vet...!!

Bakslaget idag var dock påhoppet från en annan blogg...hehe! Facebook kommer jag inte skaffa- det har blivit en principsak nu..haha...jag kommer inte falla för trycket (Om jag väl gör det så vet jag en som kommer att trycka ut dessa ord och bokstavligen kommer tvinga mig att äta upp dem...)

Sen har jag andra glada nyheter men de vågar jag inte avslöja riktigt än..Men det kommer det kommer..:)

Dagens låt: Revolution- 30 seconds to Mars. Förbannat bra låt...Gilla den från första not...

Dagens whoppa: Ett härlig mess som gjorde mig varm och glad i hela kroppen

Dagens noppa: Finns inget speciellt som faktiskt stört mig idag...eller jo en sak men den kan jag inte berätta just nu...tillhör de glada nyheterna som får vänta någon dag!

Så imorgon sticker jag till La Capital de Espana...Kommer tillbaka på lördag, förhoppningsvis..men en shitload of stuff att förmedla...:)



There goes my hero...he's ordinariy...

Kommentarer
Postat av: Malin

Du måste inte skaffa facebookgumman =)Det var nästan en principsak för mig att inte skaffa blogg men nu är det rätt kul! Puss på dig!

2008-10-24 @ 11:19:52
URL: http://lillgurka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0