Scoooooore!!

Jag har fått jobb här i Spanien :) Jajamänsan. Förutom den feta lön jag håvar in från skolan kan jag nu titulera mig med ytterligare ett jobb. Jag skall vara lärare/tutor åt två bedårande små 11-åringar som hette Pablo båda två. Ja nu kanske ni undrar hur tusan det kan gå till när jag inte kan spanska särskilt bra...Men det är det som är det fina i hela denna saga, jag ska inte prata spanska med dem utan engelska. Så jag får i princip betalt för att sitta och snacka runt lite på engelska i 1h. Hur bra som helst ju!! Jobbet är två dagar i veckan 1 timme vardera gång så jag kan tycka att det är ganska okej faktiskt. Sen ska jag påen ny intervju imorgon så håll tummarna för att det också går vägen. Whoppa säger jag bara...nej men seriöst det ska bli kul. Lite ångestladdat men kul, hehe!

Annars har dagen varit bra- Ledig idag igen eftersom det var någon typ av Nationaldag här, trevligt att få uppleva lite lokala festligheter. Men imorgon är det är det skola igen så det ska bli kul. Tillbaka till skolmiljö även om jag iofs bara har två lektioner imorgon. Men men det skall bli kul iaf. Jag tror jag ska starta upp mitt filmprojekt i skolan imorgon, blir kul att ha ytterligare något att se fram emot :)

Dagens låt: Tid att gå vidare- Barbados. Haha helt i utbildningssyfte har jag kommit över en skiva med dansband. Men jag ska ju inte sticka under stol med att Barbados har en liten speciell plats i mitt oerhört stora och välkomnande musikhjärta. Mmmm det var dans bort på logen på lördagsnatten...nanana

Dagens whoppa: Alla dessa roliga och annorlunda affärer som denna stad erbjuder. Å varje dag finner jag nya ställen. Nu lyckas jag nästan till och med, med att hitta tillbaka till ställen jag sett.

Dagens noppa: Snor...mannen/kvinnan som uppfann detta skulle jag vilja ha ett rejält snack med...Släng in den som är bakom huvudvärken också så kan det bli en häftig debatt


I'm a do the things I'm wanna do 
I aint got a thing to prove to you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0