Shop til you drop

Det är vad jag skall göra idag :) Dagen till ära är jag ledig och jag har inget bättre för mig än att shoppa. Jag tänkte faktiskt att det kunde vara kul att unna sig något eftersom allt jag handlat här hittills har jag kunnat förtära. Inget fel i det för äta bör man annars dör man men det är alltid kul med tillskott i rummet. Okej jag köpte ju faktiskt ett par lådor och galgar för inte så länge sen...men hur kul är det då?! Nej dags för shopping, ska bli kul...Funderar även på att ta en sväng till parken idag och mata ankorna. Det kan vara ett kul nöje såhär sensommaren/början på hösten.

Annars börjar jag bli sjuk. Däppt i däsan och huvudvärk...Ajaj!! Men eftersom jag har långhelg nu så tänkte jag att försöka kurera mig med glass, whiskey, film och sömn. Jag är ledig idag och jag är ledig på måndag för på söndag är det typ Nationaldag här så till och med dagen efter är ledig. Det ni, det skulle vi ha i det avlånga landet :)

Jag var även på lunch igår med mina kollegor från skolan eller ja de som också är assistenter och till mitt stora förtret (stavas det så?) upptäckte jag att jag var äldst!! Ay caramba...men å andra sidan är jag den enda av oss som har en riktig universitetsutbildning också, och det är ju faktiskt viktigt. Men hur som haver det var jättetrevligt och mysigt så nu skall vi gå runt till alla oss fyra som skall bjuda på mat och visa våra hem. Yeahhh jag har vänner :)

Skolan är jag fortfarande lite bitter på eftersom jag jämför den med svensk VFU och det är inte alls samma sak. En del lärare är superbra och berättar exakt vad som förväntas av dig och vad de vill att du skall göra men det finns även lärare som typ bara skiter i en, tycker att det är bra att vara i klassrummet men thats it. Jag vet att jag har en helt annan synpunkt på detta än de övriga tre, men å andra sidan är de inte lärare. De skall inte ens bli lärare så de tycker att det är skönt att inget förväntas men som sagt jag ser det ur en annan synvinkel. Men men det är bara att tjata och ligga på så kommer det nog komma. Vad jag har förstått så verkar hälften av lärarna inte ens veta att jag är lärare. En lärare fick dock reda på det, Jesus, så han kom fram till mig och fråga om jag var en expert på ämnet...Hehe det var lite roligt expert liksom. Ämnet var för övrigt drama som vi skall sätta upp en Shakespear pjäs med årskurs 9 som skall visas för hela skolan. Det skall bli jätteroligt, det ser jag fram emot- drama/teater är alltid kul att jobba med. Jesus är riktigt exalterad och allra helst det faktumet att jag är utbildad i området är extra bra, han drog till och med in mig till rektorn och presentera mig. HAha. 

Annars är man lite av en kändis på skolan. De två amerikanska tjejerna har vart där innan så jag och den brittiska tjejen är nya. Så så fort man är i lärarrummet kommer det fram någon och bara är du svensken eller britten? Så alla vill veta vilka vi är vilket ofta leder till konversationer på spanska, inget som är topnotch från min sida. Även eleverna skriker efter en då man är i korridoren. Jag hälsa på en av mina elever igår när han gick med några icke-mina-elever, så fort jag passerat hörde jag; Det där var Sofi, svenskan!! Haha props till mig...jag är känd :) Alla som vill kan få min autograf, sätt in 20 kr på plusgirokonto xxx och skriv namn och adress så kommer autografen till dig!! Not hehe nej då inget har stigit mig åt huvudet...seriöst...jag skoja :)

Nehe om man skulle hoppa i lite normala kläder och pallra sig ner till stan...I wanna shop...SHOP!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0