Sol+sol=Brun

Jag. Sol. Brun. Ja så var det avklarat. Dagen idag har spenderats lite annorlunda än tidigare dock, var bara ute en 3 h i solen idag. Jag hade ju ett så härligt och fint rum att inreda. Resultatet? Ja jag kan bausera med att mitt resultat skulle få självast Jonnie och Mattihas att tappa hakan. Vem behöver Room Service när det finns egen kreativitet :)

Fick ett erbjudande idag om att gå och älska i stadsparken med en kille som tydligen älskade utlänningar. Nejtack det är bra ändå så jag, plugga in mina hörlurar igen och ignorerade honom. Jag menar hej...vem tror han jag är!! En del säger att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet men jag vette faan alltså...Tur att jag fortfarande kan spela dum eftersom jag har problem med språket. jag tror inte jag ska överge det knepet även när jag kan. No entiendo, perdona!!!

Jo just det jag har en fråga...Vad heter Skagenröra på spanska? Denna tanke har ockuperat mina tankar hela dagen. Mest för jag velat ha en skagenmacka a la Lilla Hem men ändå. Skagen är väl ett ställe i Sverige och kan man då anta att folk från utomlands vet vad det är då....Men mer viktigt vad heter Skagen på spanska? Ge mig ge mig ge mig....

Dagens låt: The Ripper- The Used. Skönt gung, bra text, bra stämning- Kort och gott; Måbralåt

Dagens whoppa: Att jag faktiskt börjar att tänka lite på spanska. Eller ja typ. Jag tänker på svenska, översätter det till engelska och försöker sedan hitta lämpliga ord för att förklara det på spanska. Men en bit på väg är det ju iaf :)

Dagens noppa: Att man inte vågar vara i stadsparken här för det är fullt med uteliggare och fyllon. Det är synd för det är en fin stadspark; Campo Grande 


Let's slit our wrists and destroy something beautiful

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0