Som en drottnig!!

Inatt har jag sovit och sovit och sovit och sovit...Åh vad skönt jag har sovit. Jag har inte längre legat i den lilla tvåsits-soffan som inte alls är till för att sovas i, utan i min alldeles egna säng. Det var såå skönt så nu är jag lycklig igen :) Jag var det innan med men nu är jag lycklig och sover bra!! En kombination som kan vara farlig.

Min gårdag ska inte sägas så mycket om mest för att det börjar bli tråkigt att skriva om hur mycket sol det är här och hur brun jag har blivit. Det ska dock nämnas att jag som sagt fick mitt rum så nu blir det knep och knåp för att få mysfaktor på rummet. Något som är svårt med enbart en säng och garderob. Innan jag skulle lägga mig igår kollade jag om det fanns några spikhål och ev spikar i vägger. Bara för att kunna hänga upp en trevligt tavla eller plansch eller så. Fick syn på ett som var lite skumt placerat, nära fönstret och ganska högt upp. Tar en närmare titt och ser att det inte alls var ett spikhål med spik utan en insekt. Jag tvivlar på att den lilla krabaten vill vara ansvarig för att min tavla är på plats...Aja det blir säkert bra :)

Igår kväll var det filmkväll på schemat igen med Daniel. Vi kolla å en av hans favvofilmer som hette "Next Friday" med Ice Cube. Den var lite smårolig sådär, så mycket lättare att förstå engelskan än spanskan. Dock har jag börjat att tänka på svenska sen engelsk översättning och sen spansk i huvudet, så jag är nog på rätt väg. Daniel har sagt att han bara ska prata engelska med mig en vecka till sen är det slut med det. Då får jag klara mig själv...uhh hur skall det gå?? Tillbaka till filmen; Det var med en bullterrier i filmen (Daniel hävda att det var en pitbull, men jag VET faktiskt hur en bulle ser ut) Den var så lik min lilla guldklimp hemma. Hunden i filmen blev hög och efter det somna den på rygg och snarka högt precis som Dundee. Mmm saknar honom.

(Detta får gälla som onsdagens lista)
Dagens låt: Only for the weak- In Flames. Det introt- ahh skön musik för själen. Jag tycker speciellt om deras framträdande under Rock am Ring 2006 när Anders (sångaren) är så där härligt pissed på Metallica eftersom de fick samma speltid. Hehe börjar längta till festival igen, det är bara 244 dagar kvar till nästa Rock am Ring. Det är ju ingenting ju :) Iaf det var en lång förklaring till dagens låt...

Dagens whoppa: En säng, hela mitt kungarike för en säng. En säng mottaget utan att ge upp kungadömet, mouhahahah

Dagens noppa: Gamla män som solar i stringtanga på playan. My eyes, my eyes...it hurts in my eyes!!


Don't give up on love, have faith, re-start...

Kommentarer
Postat av: Linda

vad härligt du verkar ha det nu. Hoppas det blir lika bra sen när skolan drar igång.

2008-10-02 @ 23:22:05
URL: http://lindafrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0