Trött, bestulen och lite bitter

Denna helg hare jag varit i Madrid! Jag skulle på möte där med den organisation jag åkt hit med. Det var ganska tråkigt och icke-givande möte men det var jävligt roligt att träffa på andra som är som jag. Jag hitta en som till exempel var från Valladolid och så hitta Therese och jag den tredje svenske. Ja vi kallade honom så eftersom vi bara var 3 svenskar av 161 deltagare så det var ganska coolt. Sverige verkar inte godkänt så många till Spanien. Får väl vara glad att man är en av de få som faktiskt fått chansen...Mötet avslutades tapas och gratis bar, sweet jag gillar det där att ta sig några glas vin och öl på eftermiddagen :) Inte dumt alls, bara för det var det ju värt att åka...isch

Efter mötet knallade vi, jag och Therese, till vårt Hostal där vi skulle bo för natten. Vi bodde mitt i centrum och det var helt fantastiskt. Therese hade gjort ett bra jobb med att boka det Hostalet! Vi tog en siesta och bestämde oss sedan för att gå ut och göra stan. Mitt mål med shoppingen var att jag ville ha Uggs och mössa. 3 timmar senare när affärerna stängde hade Sofi ett par Uggs och en mössa, bonus till det hela var en svincoolt tröja också!

Vi hade då mött upp med en finsk tjej som vi träffade på mötet som hette Terhi så vi beslöt oss för att det var lite öldags igen. Vi hittade en mycket trevlig Irish Pub som låg nära Plaza Major så där parkerade vi oss för någon timme. Mycket trevligt!! Dock började hungern sätta sig in så vi begav oss ut igen för att leta efter ett lite mysigare ställe att äta på. Valet föll på en mycket typisk spanska restaurangkedja som heter Museo de Jamon och deras specialitet är skinka. Maten var mycket god och vi satt där i en 3 timmar tror jag fram till att klockan var runt 00.00. Jag och Therese delade lite saker så vi hade räkor i puttrande vitlökssås, rysk sallad, melonskinka, skinka och ost samt bröd. Till detta blev det även en fin whiskeybaserad glass!! Mmmm mmm. Vi hade tidigare tagit ett litet mellanmål på Donken, vilket är första gången sedan jag landa i detta land. Jag kan lugnt säga att jag inte saknar det så fruktansvärt mycket och efter att ha ätit i fre kan det lika gärna dröja ett par månader till nästa gång!!

Men iaf när det var dags för notan upptäckte jag det fasansfulla som hänt!! Jag hade blivit bestulen på min plånbok...En plånbok som innehöll, körkort, bankkort, sjukhuskort, studentkort samt en 150 euro i cash. KUL!!! Nej nej nej nej NEJ!! Just när man är ganska nöjd med sin situation och trivs så händer detta...fan jag är lite bitter alltså...varför skall sånt alltid hända mig!! Vi var liksom tre och jag var den enda som råkade ut för detta. Varför? Naturligtvis var vi tillbaka på alla ställen som vi hade besökt med utan framgång. Jag lyckades engagera två gäng på den irländska puben i mitt sökande efter plånboken men som sagt ingen framgång. Så det var bara att ringa mamma för att sen ringa vidare och spärra mina kort. Kul andra gången på ca 4 månader!! Drulleförsäkring på mig snart...Det som stör mig värst är alla kort...behöva fixa nya från härifrån är fan inte lätt. Men å andra sidan är det inte så kul med pengarna heller....

Men är det något jag lärt mig de senaste veckorna så är det att det är bara materiella ting...Jävligt viktiga och behövandes materiella ting men jag överlever liksom. Det kunde vart värre, kunde blivit bestulen under knivhot eller så. Så som sagt det är bara materiella ting som jag blivit av med! 

...dessutom skall jag väl inte klaga alltför mycket...träffade en mycket trevlig och charmig kille till följd av denna händelse....Jodåsåatté...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0