Vänner är alltid bra att ha

Nu har jag spenderat en fantastiskt trevlig helg med Therése :) Vi har shoppa, ätit ute och varit på fiesta. Ja sånt som vänner brukar göra. Vi har även spenderat delar av helgen till att vara sådär typiskt svenska, ni vet skrika lite extra högt då favvolåten spelas, snacka skit om vad bruden på dansgolvet har på sig och ständigt förundras över att priserna i baren är så extremt låga. Skönt att kunna vara sig själv för en stund. På dagen shoppade vi på staden och jag lyckades att hitta en rea-väska som var kornblå och väldigt mig som jag inhandlade. Sedan var vi och käka lite lunch, det blev rysk sallad (majonnäs, potatis, morötter, tonfisk, ärtor och ägg sammanblandat till en härlig röra; inte så äckligt som det låter) pommes (vi försökte få vanlig potatis men det fanns inte) och en äggröra med lax, räkor och något mer som vi inte vet vad det betydde :) Vi passade även på att beställa efterrätt, vilket enligt mig var det bästa med hela måltiden, det blev glass i två olika utformningar. Mmmm det går inte att gå fel med glass.

Efter stadsturen var det dags för att gå hem och siesta. Lite häng innan kvällen och partajet skulle dra igång, vilket var både skönt och välbehövligt. Sedan blev det fix och trix och som att svinga ett trollspö så blev vi både två mycket fina och uppklädda kvinnor reda att ta sig an alla äventyr om staden hade att erbjuda. Så vi gick ut och plöjde bar efter bar, ja så mycket blev det ju inte eftersom vi gick ut vid 01.00 så vi tog bara en tre barer. Men de var riktigt trevliga, den första och sista var helt klart i min smak allra helst den sista som var lite indie-bar typ med skitbra musik. Mycket trångt och intimt, me gusta mucho. Kvällen resulterade för min del i två telefonnummer, 3 gratisdrinkar och en mini-me- Trevligt att de tycker om svenskar här :) När vi var på den sista baren så spelade de The Sounds med någon låt som jag glömt namnet på varpå jag skriker rakt ut: Swedish!! Jag fick några frågande ögon från Dj då men hey...sorry I'm swedish. Finns ju tydligen ett uttryck i Spanien som säger att göra sig svensk. Vilket betyder att göra sig dum och ovetande- varför inte leva upp till talespråken??!!

Summan av helgen är iaf att det var jättekul och med jättekul menar jag JÄTTEkul. Det var skönt att ha en vän som var min här och som förstod vad jag sa, när jag skämtade och man inte behöver tänka efter med när man skall prata. Jag har saknat det men nu känns det ändå ganska bra. Samtidigt som det känns tomt då man lämnas ensam igen. Det hade inte skadat att uppleva allt detta med någon eller några. Bara sådär snacka lite skit med någon gång ibland. Men har man gett sig in i leken får man leken tåla heter det ju så vackert. Så jag får snällt sitta av mina 6 månader här i Valladolid utan en endaste enda vän. Hehe oj nu blev det djup!! Klart jag kommer ha kul och få vänner men det inte utan att man saknar de vänner (och familj) som man har hemma, som vet hur man funkar och allt. Men som sagt jag har aldrig vart rädd för lite äventyr och detta mina vänner är ett riktigt skepp-kommer-lastat äventyr.

Nu ska jag ut och leva livet... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0