Ja jag är svensk och jävligt bra på det...

Idag är en dag som har varit en bra dag. En mycket bra dag!! Jag har pratat med en del hemifrån och det värmer lite extra i hjärtat trots att hemlängtan börjar gripa tag i en. Men det är skönt att veta att ni finns där. För det vill jag säga TACK!!

Annars har min dag sett ut som den brukar. Gick dock upp lite senare imorse eftersom det till en början var lite mulet men som soltokig svensk är det svårt att sitta inne när solen skiner. Så det blev en tur till min favvoplats. En tur som tog ca 1 h att gå, den ska ta runt 10 min, men jag tänkte jag skulle testa en ny väg; Funka väl sådär med facit i handen :) Satt på min plats solade och pratade med ytterligare några spanska herrar. Så fort man säger att man inte förstår spanska så tycker de att det är en utmärkt idé att slå sig ner och samtal...Jag sa: Jag pratar inte spanska!! Men det är ganska trevligt ändå får öva lite på språket även om jag är sämst just nu. En snubbe hade svårt att tro att jag var svensk. Hans argument för att jag inte var svensk; Jag var ju inte blond! Nej jag vet att svenska flickan ska vara snygg, blond och smal. Men jag är faktiskt svensk!!

Väl hemma var Daniel hemma för ovanlighetens skull och det var trevligt. Jag var på Spaniens motsvarande Willys idag och inhandlade ett fint litet sex-pack till kvällen. Ikväll var det ju fotboll och det avnjuts ju bäst med lite öl tyckte jag. Planen var att komma hem, testa på gasspisen, som jag hittills skippat, laga lite köttfärssås och sedan kolla fotboll med öl och chips. Ack så fel det blev jag kom hem, träffa Daniel (som lagade mat) upplyste honom om fotbollen och fick reda på att den starta typ nu (läs då eftersom detta redan har hänt). Jaja tänkte jag knäckte första och bänkade mig :) I pausen blev det senare matlagning och jag kan säga att det gick superB. Med undantag då jag skulle "låna" lite kryddor sådär obemärkt. Tappar svartpepparburken i köttfärsen och kryddar till den ganska rejält...Så kan det gå när man ska vara smidig. Ja menar smidig har ju aldrig varit min starka sida direkt, hehe!! Men som tur var gick köttfärsen fortfarande att äta, lite starkare än tänk men helt klart ätbar.

Så sitter jag och Daniel och tittar fotboll, äter och dricker lite bärs varpå han går till köket för påfyllning och undrar om jag vill ha en till. Javisst säger jag men jag har lite kvar i botten, inte droppar direkt utan klunkar. Men de dricker jag ger honom flaskan och säger Tack. Hans reaktion; Ja det märks att du är svensk. Mitt svar; Ja jag är svensk och jävligt bra på det!!  Såhär sitter jag ett sex-pack senare och bara gillar läget. Måste säga att kvällen var riktigt trevlig, jag trivs mer och mer och det är väl tur med tanke på att jag skall bo här i 6 månader. Synd vore väl annars... :)

Dagens låt: Sverige- Kent. Inte direkt min kopp av te att gilla Kent men vissa låtar är kanon och detta är en av deras absolut bästa tycker jag. (Även om jag inte vet om det är de som gjort den i original)

Dagens whoppa: Jag har använt spisen och jag brände inte ner hela köket. Starta inte ens en lite gasläcka. Mäkta stolt måste jag medge.

Dagens noppa: Först mina tår sen mina skor. Mina älskade superdupersnyggahetacoolaasballaskönafina Etnis-skor som jag fick av min bror i julklapp håller på att gå sönder. Inte på ett sådär coolt och tufft sätt utan slitagesönder. Får bli ut på jakt efter nya...buhu


Ta till vara på vänner, vin, skratt och sång
För även de kommer tystna och dö ut någon gång 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0