Jaha då var man framme då...

Nu ligger jag på mitt hotellrum, som för övrigt är riktig "ride in style" stil på, dubbelrum med dubbelsäng och allt men betalar bara för enkelt. Hur schysst som helst :)

Men ingen resa utan problem. Det börja ju redan igårkväll då allt skulle med..Har jag koll på allt, vilka sladdar är med, vad väger väskan och så vidare. Var väl inte i säng förrän vid kl 00 å sen upp med tuppen vid kl 02 för att skriva upp papper och packa den innan blöta tvätten. Trött som få!! Grät en skvätt när jag sa farväl till min gulliga hund som verkar fatta att jag skall vara borta tyvärr :( Sen underhöll jag min mamma och hennes sambo med att snarka i takt till morgonpratarna på radion. 
Sedan var det dags för Arlanda där jag lyckades flörta lite fint med kille som checka in så jag slapp betala övervikt...Hipp hipp hurra, spara 6 euro per kilo och jag hade väl kanske 15 kilo övervikt om man räknar ryggan. Det tackar vi för Herr Inchecksman :)

Väl på planet var jag skittrött och hade en stor klump framför mig som vägrar att fälla upp sitt säte utan skulle prompt ligga ner. Ni som känner mig vet ju att jag varken är den minsta eller smidigaste människan på jorden så det innebar problem. Men som tur var platsen brevid mig tom så jag kunde typ twista lite på mig :) Så lyckades jag nog underhålla människorna i planet också med min symfoni av snarkningar kombinerat med den diskreta lilla dregelramsan som tenderar att dyka upp ibland. Det värsta var att min dock upp när kabinpersonalen fråga om jag ville ha något att äta eller dricka, yrvaken och med dräggel tackade jag artigt nej. Sen fnissa jag lite åt det hela...Ja OK jag var uttråkat.

Men nu kommer ju det stora gislet i mitt maskineri. Jag som är en van globentrotter tänkte att jag skulle kolla till mina papper för hotellet innan jag satte mig på buss till Valladolid. Kolla upp liksom vart det låg och hur jag skulle ta mig dit!! Vad upptäcker jag då..jo att Sofi Karlsson minsann har bokat fel datum på sitt hotell så jag har sovplats där natten till imorgon. Amen great vad fan gör jag nu börjar jag tänka i panik. Sliter upp min nya dator, som är av ett märke som inte får nämnas av upphovsskäl, men påminner om en frukt :) Och lyckas hitta ett trådlöst nät som jag kan sneaka mig in på. Varpå jag hittar ett jättemysigt hotell som har ett rum ledigt...Halleluja!!! Inte för att det var lätt att hitta hit när jag snackar dålig spanska och de här ingen engelska. men fram kom jag för nu sitter jag på mitt rum och bara njuter :) Här ska jag bo i 2 nätter och det är skönt det för den där väskan vill jag inte släpa mer på!!

Imorgon skall jag kolla på lägenhet...nu ska jag kanske sova eller slumra eller iaf duscha sen står mat på schemat....mmm 

Kommentarer
Postat av: Alexander din enda vän!

Hej hej... Vi talas just i detta nu vid över MSN!!! Skoj;)



Lycka till med lägenheten, och framförallt önskar jag och Lisa dig all lycka med det stundande allvaret... Du kommer göra det grymt tjejen!!!



Puss och Kram!!!

2008-09-22 @ 21:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0