let me see the light in the end of the tunnel...

...and please don't let it be a train!

Ja dagen kunde ju vart bättre..Går upp glad i hågen och fixar och donar med allt. Ringer hyresvärden, som för övrigt inte pratar engelska, och skall bestämma en träff!! Trodde jag ja...nej nej han hade nu hyrt ut lägenheten till någon annan! Kul jul..jaha tänkte jag vad fan gör jag nu...gick en promenad runt staden, tänkte en massa och leta efter erbjudanden. Men seriöst hur säkert känns det att ta en lapp från en lyktstolpe och ringa på. Nej det fick faktiskt vara!!

Så jag gick tillbaka till hotellrummet och snicksnackade på internet med vänner samtidigt som jag leta. Hoppades på mer tur denna gång, fick ett nummer igen, ringde varpå dennes mamma svarar i telefonen...Öh eh Hola me llamo Sofi, hablo ingles? Nej svarar mammam, nehe just min tur!! Så på hemsnickrad spanska lyckas jag nog iaf få fram att jag vill prata med hennes son om en lägenhet. Men då var han i Madrid och kommer inte hem förrän imorgon... Sammanbrott någon??!!

Förtvivlat ringer jag mamma...vem annars i sådana stressade situationer, mamma är bäst när man vill ha tröst. Vi snackar ett tag och det känns lite, bara lite bättre. Lyckas prata lite med min favvokille på hotellet, vi kan kalla honom Pedro- han ser ut som en sån! Åh lyckas få mitt hotellrum i två nätter till :) Puh då kan man andas igen...Förhoppningsvis, men det blir väl inte så men iaf, så kommer jag få tag på snubben imorgon och kanske, bara kanske lösa lägenhetstjafset. Dags för det nu...
Detta hade inte hänt om jag hade fått komma till Irland- där förstår folk iaf ENGELSKA!!!

Annars bra...vissa saker i musikbranschen gör att man längtar till Sverige en del :( 

Men imorgon är en ny dag, nytt hopp och nya drömmar (som förhoppningsvis inte går i krasch)


Na na na na na na na 

So, so what I still a rockstar
I got my rocksmoves...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0