Att vara svensk

Att vara svensk är något jag ser på med stolthet och skulle nog inte byta det mot något annat. Möjligtvis finne! Jag är ju trots allt halvt av det med...Norden regerar!
Att vara svensk (har jag läst) är att använda alla högtider som ursäkt för att bli skitfull/dyngrak- Sant eller inte?

Jag skulle säga att det är sant, många förknippar vårt land med fylla och förstörelse men jag skulle också vilja lägga till debatten att Spanien inte är ett dugg bättre. Deras 1 maj är kanske lite mer organiserat än vårt, med demonstrationer och tåg här och där...Det var länge sedan 1 maj verkligen betydde något i Sverige. Men de använder även denna dag, läs Valborg, som en ursäkt för att stå på ansiktet i gyttjan...alltså inte ett dugg bättre än oss svenskar! Skönt att veta att man inte är ensam i världen :)

Vad jag ska göra ikväll? Ta seden dit man kommer har jag hört....




Kommentarer
Postat av: Ida

haha! Klart du ska ta seden dit du kommer! In i dimman!



Snygg bild förresten! Het som fan!

2009-05-02 @ 08:40:06
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0