Släkt på tapeten

Nu är min moster Teija och hennes lilla tjej Emmi här!! Full fart medvetslös :) Det där rimma ju inte...äsch skit samma! De kom igår efter mycket om och men. Först skulle Teija boka biljett på nätet men så var det lite krångel så jag sa ok jag kan möta er. Men...det var lite krångligare sagt än att göra. 

Eftersom jag inte kollat 1000% vilken terminal de skulle komma till åkte jag till fyran...Andan i halsen och redo för äventyr. Men de var inte riktigt där, jag kolla alla tavlor om det fannas flyg från Helsingfors..men nej! Sen slog det mig att de kanske inte kom eftersom de hade varit tvungna att byta i Frankfurt så jag kollar efter det flyget. Ganska snabbt kan jag konstatera att jag är på fel Terminal. Shieeeze..Så jag går till hjälpen och frågar var det kan tänkas ha landat ett flyg från Frankfurt men betoning på att jag tror att jag befinner mig på fel terminal! Ooooops!! Nej nej terminal 1 var det som gällde, så det var bara att kasta sig på Meteron igen och försöka komma till T1. Efter 20 minuter befann jag mig på T1 och vad tror ni har hänt då?? Flyget hade varit tidigt och de hade redan lämnat sin louge. Jahapp vad nu då? 
Hade jag numret till Teija? Nej
Hade hon numret till mig? Nej
Hade vi en mötesplats? Nej
Hade Sofi en släng av panik? Ja
Min första tanke var att ringa min mor som alltid får första tjing vid panik...Men hon ville inte svara eftersom hon själv flög hem från Finland. Jaha vad att göra nu då...Lösningen blev Pirjo som så snällt hjälpte mig med Teijas nummer! Så efter en timme röntande runt på Terminalerna så träffades vi äntligen :)

Problem två kom när vi skulle med bussen och vi missbedömde tiden lite och hade bara liite för mycket packning med oss.. Så sista metrarna fick bli staffetlopp och letande efter bussen. Busschaffören var glad att se och när vi stoppa bussen: Ja det var han!! Nej! Sen efter det underhöll jag och Emmi med finska lektioner, Emmi lärde mig vill säga. Eller iaf hon försökte att lära mig med blandade resultat!!

Nu tillbaka till flaskan...vinet ska tömmas...flaskan ska cirkulera mellan varandra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0