You are not alone...

...but I am! Idag är det 14 år sen min far lämnade jordelivet, 14 år sen! Känns som en mindre evighet sen, en evighet av saknad, frågor utan svar och längtan. Min far fanns i livet i 12 av mina livsår, nu har 14 till passerat utan honom, utan hans stämma, utan hans värme, utan hans lukt och utan honom. Jag minns dagen mer eller mindre som det var igår, vad jag gjorde, vad jag sa och hur jag reagerade. Jag skäms fortfarande lite för hur arg jag var på min lillebror och alla hans frågor, hur jag skrek åt honom att; pappa är död och kommer aldrig mera tillbaka, fatta det! Hur mina släktingar omkring mig grät och inte ville tro på de besked vi fått, hur min farmor nära kollapsar då läkaren berättar vad som hänt. Jag minns hur jag fick gå in och se min far, min hjälte, ligga orörlig i ett rum fyllt med ljus. Jag minns hur jag innerligt önskade att det fanns något jag kunde göra. Jag kanske kunde slå igång hans hjärta själv, känslor av övergivenhet blandades med sorg och mod. Jag visste att jag var tvungen att vara stark, för min skull, för farmors skull, för Toms skull och för mammas skull. De hade för mycket att ta itu med så jag var tvungen att vara stark. Det var något jag lovade mig själv och min far i detta ögonblick...
-
Hur många år det än går kommer jag alltid att minnas söndagen den 10 december 1995, dagen som börja på ett perfekt sätt och slutade i bitar. Bitar som jag fortfarande håller på att samla och försöker sätta ihop och tyda. Varför? 
-

"You Are Not Alone"

 

Another day has gone

I'm still all alone

How could this be

You're not here with me

You never said goodbye

Someone tell me why

Did you have to go

And leave my world so cold

 

Everyday I sit and ask myself

How did love slip away

Something whispers in my ear and says

That you are not alone

For I am here with you

Though you're far away

I am here to stay

 

But you are not alone

For I am here with you

Though we're far apart

You're always in my heart

But you are not alone

 

'Lone, 'lone

Why, 'lone


Kommentarer
Postat av: Malin

Ta hand om dig gumman! Snart ses vi och då ska du få en massa kramar =) Puss puss

2009-12-10 @ 14:54:18
URL: http://lillgurka.blogspot.com
Postat av: Ida

Puss mitt hjärta. Ringde dig förut men du var väl iväg, eller orkade inte prata. Har tänkt på dig hela dagen i alla fall ska du veta!

2009-12-10 @ 19:18:33
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0