Det där med gamla gubbar...

Asså vad är det med mig och gamla gubbar? Av någon anledning så tycker äldre herrar att jag är deras perfekta partner. Vad de vill skiftar; ibland prata, ibland gifta sig och ibland annat...Men jag menar varför mig? Jag kan till och med gå med hörlurar och inte ens kolla på dem men de tycker ändå att det är en bra idé att börja chitchatta med mig!! What the hell? Inte riktigt den målgruppen som jag vill fokusera på att attrahera...Jaja! Det positiva i detta är dock att idag då detta hände var det perfekt för mig att öva min spanska...å hurra för mig :) Hela samtalet på spanska utan att tveka eller inte förstå saker...Poco a poco så kommer det :)

Jag hade även mitt nya jobb idag, ett faktum jag inte var glad över då klockan ringde imorse...Men det gick bra...Killen var mycket intresserad av sport så vi talade en hel del om fotboll och handboll :) Om jag skulle vart totalt ointresserad av sport vet jag inte om jag klarat alla mina lektioner...Jag menar så fort vi inte har saker att prata om är det bara att ta till sporten...Mycket händigt!! Men huset han bodde i var väldigt skumt...Man ringer liksom på en porttelefon för att komma in, jag menar det är ju inte konstigt...Men man behöver en nyckel för att komma ut också! Jag menar va? De husen verkar inte vara designade för att besök över...In kommer du alltid men ut är värre...mycket skumt!!

Hamna även i trubbel idag när jag vara å shoppa...Det är så typiskt att det skall krångla när det är jag eftersom jag inte riktigt kan ta en djupgående diskussion på spanska. Problemet denna gång var att jag skulle fylla på min mobil, min spanska mobil asså. Meningen är att man ska få ett sms som bekräftar att summan fyllts på, men det fick inte jag!! Vilket ledde till att chefen för stället kallades dit samt tre medarbetare till. Alla försökte lösa mysteriet med mitt saknade sms...Lösningen inte så dramatisk dock...Jag fick ett kvitto på att det skulle vara klart fick gå därifrån och hoppas på det bästa....Fortfarande inget sms...Men sagan få ett lyckligt slut då pengarna kom- ca 4 timmar senare :)


Vit, svensk och blek- Rytmen sitter i blodet!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0