Idag är ingen vanlig dag

För idag har Sofi börjat att jobba igen...Äntligen :) Så jag har längtat till att få fullt upp...Så dagen gick kannoners, fick en massa komplimanger för håret och de tyckte att jag var mycket svensk och mycket vacker! Min favvoklass skrek rakt ut när de fick se mig. Kul att man kan väcka reaktioner även såhär på senare dagar. När jag kom in i klassrummet samlades det en liten ring kring mig och alla fråga om håret och jämförde mig med olika Manga-figurer och Pokémons (?) Ingen aning hur jag ska tolka det beteendet :) En kille fråga till och med om han kunde få röra det..."Profe, profe can I please touch it" Eeehh I guess...Haha kul- blont hår skulle inte väcka lika stor kalabalik i Sverige!!

Som jag nämnt tidigare har jag känt mig uttråkad och längtat efter skolan detta på grund av brist på saker att göra. Men även att min sängliggande position blivit lite väl permanent de senaste dagarna....Så vad gör Sofi efter första dagen då hon kommer från skolan? Ja just det tar en siesta på en dryg timme!! Hahah sååå trött var jag efter 3 timmars undervisning! Men boy vad det var skönt :)

Sedan fick jag verkligen kämpa mig upp, för sängen var ju så varm och skön, och pallra mig till en av mina privatklasser!! Vad hände då då? Jo den var inställd och börjar på måndag istället! Nej nej jag var inte bitter när jag stod där i bitande kyla, med en ganska osande varm tanke om min säng hemma. Nej då- inte jag inte!! 

Sen var det ju det här med kylan också! Jaja jag vet att det i Sverige ligger på -10 till -20 grader men man fryser faktiskt där man befinner sig!! Här har det varit ganska skönt hela veckan mellan 7-13 grader liksom...tro inte att det håller i sig den dagen man faktiskt inte kan välja att stanna i sängen. Nej nej då skulle det baskimig vara kallt som tusan- Vacker var jag när jag kom till skolan efter min promenad dig. Såg ut som jag fått stryk i tre dagar så röd var jag om kinderna. Men man kan inte säga annat än man vackna till liv iaf!! Hur många grader det var? Hmmm - 2 grader OCH blåst...Men jag vidhåller tidigare uttalande om att man fryser faktiskt på platsen man är, inte platsen man tänker på eller vet att andra befinner sig på :)




People living in competition...all I want is some peace of mind

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0