Miss Cool!

Jag det är jag och mitt enormt stora ego som idag kan tituleras som Miss Cool. Dock måste jag påpeka att i ett land som detta är det inte direkt svårt att vara en coolcat direkt!! Jag menar anses jag vara cool och hipp har ju landet uppenbarligen låga krav :) Idag var det mina skor som återigen gjorde succé! När jag var hemma under julen inhandlades ett par mycket fräsiga Vans -skor (eller ja två par men jag hade bara ett av dem på mig idag). Skorna är i blått och orange och har små skate-apor på sig...Mycket häftigt!! Vilket även uppmärksammades idag i skolan, även min ganska-dirskreta-inte-direkt Svea-mössa var ett mål för intresserade spanska ögon. Jag skulle ju ljuga om jag säger att jag inte tycker att det är lite kul att de tycker jag är cool men jag menar...Hur svårt är det att misslyckas!!

När jag blir stor ska jag skaffa mig en häst. hÄst!! Det beslutade jag i helgen och jag är mycket nöjd över mitt beslut. Anledningen till denna insikt är en eftermiddag/kväll/natt hos Jessica i lördags. Jessica bor som bekant på landet och hon har hästar, vilket ledde till att jag fick träffa hästar i lördags och beslut fattades!!

Det var en mycket trevlig och berikande eftermiddag. Vi hade alla beslutat att ha en slags knytkalas, likt nyår, så mycket mat blev det!! Men oj så gott det var...Även väldigt trevligt att umgås lite igen och höra hur alla har haft det och liknande! Det spelades även spel- ett spel som hette Blokus. Mycket underhållande var ett slags hjärngympa spel där det gällde att ha en bra strategi för att lyckas så långt som möjligt!! Jag vann inte- God Dammit!! Men jag kom på en god andraplats...Asså det där med spel...jag lan bli liiiite väl involverad och tävlingsinriktad- en gen jag måste träna bort tror jag...Det passar sig liksom inte i större sällskap!! Efter det åkte en Dansmatta fram. Jajamänsan de hade en dansmatta som skulle kopplas till TV- wooooohoooo! Så efter det dansades det väl i 2 timmar...puh jag är lite ur form!! Men såå kul det var! Fick dubbla flashback till en mycket trevlig och glad fest i mannaminne; dels för att det var en dansmatta som vi faktiskt använde på FOUL 2007's uppladdning/sommeråterreuinion innan Nolle-p men också för att vi dansa till Disney-låtar och Piff och Puff var i bakgrunden!! Run Kezo, run with the wind...Hahah värsta med den festen är videokameran- men ack vad kul vi hade!!

Så allt i allt så var helgen mycket mycket trevlig. Goda vänner, vin, mat och dans... Är inte det ett recept på skojsiga tider jag då vet jag inte vad som är!!



Det här är sagan om coolaste katten i det avlånga landet falukorv....

Kommentarer
Postat av: Malin

Hihi, den filmen finns snart på DVD my friend... Mohahaha!

2009-01-12 @ 14:37:28
URL: http://lillgurka.blogg.se/
Postat av: Ida

Häst är kul nä man är på landet nån gång om året.. När jag var hos mamma och var hästvakt med kräksjuka var det inte lika kul att vara i stallet i svinkyla..



Har haft häst.. och saknar det bara ytterst få dagar om året. Varma dagar kan tilläggas.. =)

2009-01-13 @ 15:12:24
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0