Dagens ord: Produktiv

Idag har jag varit hemskt produktiv...Eller ja jag håller fortfarande på men framåt å framåt går det. Efter en mindre rolig start imorse kickstartade jag med en dusch för att sedan nästan läsa ut min Julius Caesar bok. Mycket spännande det där med historia. Efter detta var det ner till stan för att inhandla galgar och kanske kolla rean. Men oj vad fel man kan ha...Här är det forfarande värsta julstressen och eftersom det var stängt igår så kryllade det verkligen av folk. Jag gjorde det jag skulle och knalla hem igen...Orka med att hamna mitt i julkommersen igen...Nej det fick vara!! Om ni nu undrar hur detta kommer sig beror det på att Spanien firar "jul" den 6 januari istället för den 25 dec. Detta eftersom det var då de tre vise männen nådde Jesus och om ni kan er historia rätt så vet ni att de kom med gåvor. Alltså har deras jul mer med religion att göra än vår, men det kan man ju kanske förvänta sig av ett katolskt land :)

Efter mitt ärende på staden tog jag tag i min matsituation och knalla till affären för att fylla på mina förråd. Vet inte om jag haft råttor eller liknande, jag menar all min mat var slut när jag kom hem...Märkligt!! När jag kom hem igen tog jag tag i disken och lagade mat- mycket disk var det efter att inte orkat något tidigare :) Maten avnjöts till en film, som väl inte kan ses som produktivt. Men nu kan jag stryka den från mina "att se"-filmer, hehe!! 

Jag fick lite dåligt samvete när jag kom in i rummet igen och min resväska låg lika ouppackad som tidigare dagar och röran tenderat att bli liiiite värre. Så jag tänkte för mig själv att det är dags att ta hand om skiten och få tillbaka mitt rum från den nuvarande klädinvasionen!! Sagt och gjort...det gjordes. Papper sorterades, smutstvätt tvättades och kläder veks...Till slut hamnade även resväskan, tom, i garderoben där den varit de senaste månaderna för att börja en helt ny dammsamlarperiod :) Mäkta stolt är jag och mitt rum är organiserat utan dess like...Blir mer och mer personligt för var dag jag bor här :)

Tänkte avrunda min "fröken duktig" dag med att dammsuga. Men jag tycker nog att härdanefter jag ska stanna när jag ligger på topp. Ibland undrar jag faktiskt hur jag lyckas utsätta mig för alla de saker som jag gör. Denna gång innefattar det inte helt otippat dammsugaren. För det första så är vårt hem ganska rikt eftersom det ens har en dammsugare. Inte vanligt här, så dammsugare är en statussymbol. Så jag hämtar den från hallen och sätter igång att dammsuga, allt flyter på fint tills jag är klar. Efter varje användning så tömmer vi den, eftersom det är en sån modell, och det är det som jag skall göra. Men jag lyckas på något jävla vänster att ha hela dammsugaren i luften samtidigt som jag lossar huvudstycket och hela schabraket dunsar i baken och går i fyra delar...Jäkla skit tänker jag och undersöker skadorna på sugaren. Då har plasten spruckit så att när den sätts ihop så håller den inte ihop eftersom det med sprickan blir för slappt! Jo jag tackar..tack tack...Jag vill tacka min klumpighet...Så jag har alltså haft sönder vår dammsugare nu. Det blir nr 2 på listan av vad jag har förstört i hemmet. Bra jobbat!! Min lösning på detta problem blev tejp!! Jag har nu tejpat ihop plasten så att den skall hålla...Vi får väl se hur länge det håller...Men jag menar hur lyckas man!! Jag hade tänkt att svabba idag också men jag väntar nog till imorgon annars bryter jag väl av moppjäveln och har sönder hinken så det blir översvämning i lägenheten... :)

Så det kan faktiskt straffa sig att vara produktiv... För mycket ambition är aldrig bra. Bevis nr 1- Min dag!! Så nu ska jag med gott samvete kolla på en ny film eller avsluta min bok...Inget mer produktivt för mig idag...


I got trouble thoughts and self-estem to match....What a catch!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0