Spanska på gott och ont

Att lära sig ett språk när man bor i ett land är ganska händigt. Jag menar det ses som en klar fördel att kunna förklara sig i affärer eller på bussen. Det ligger också definitivt på plussidan att kunna tyda skyltar och liknande...Men språk kan även ha en baksida och idag har jag upplevt en sådan...

Inte så att jag märkt att folk snackar om en när de tror att man inte förstår för det vet jag redan att de gör...Nej nej idag var det jag som gick över gränsen! Allting började igår när jag helt plötsligt kände ett växande och ganska stort sug efter en Whopper-burgare med tillhörande meny! Men igår var jag hemma när suget satte sig in och jag orkade inte riktigt ta mig till Kungen för att få en burgare...Men istället för att sova bort suget som jag ville fortsatte det idag. Till detta så hade jag en av mina privatlektioner knappt 100 meter från Kungen!! 100 METER det är ju ingenting...

Så jag gick till Kungen och helt utan skam och tvekan gick jag in och beställde en Whopper-meny! Efter det förlustade jag mig glatt över burgaren, njöt under tiden jag åt men nu mår jag mindre bra...Blev lite mycket fett på en gång tror jag! Var kommer spanskan in i det hela? Jo för ett tag sen ville jag absolut inte gå in på dessa kedjor eftersom jag inte ville prata. Nu är jag mer bekväm vilket innebär att jag tar mig friheter som flöttiga och onyttiga burgare...Inte bra!

Nu kanske inte en beställning av mat på spanska är det svåraste att genomföra men men...Jag har iaf tidigare undvikit det, men nu är ännu en barriär bruten!!


What goes around, comes around, goes around, comes all the way back around...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0