Tacksam?

Idag fick jag efter diskussion med Maria lite av en epiphany...Man kanske borde vara tacksam för det man har istället för att vara bitter över det man INTE har! Kanske låter som en självklarhet men är det verkligen det? Större delar av livet önskar vi att vi vore någon annanstans, gjorde ett annat val, ångrar ord vi sagt eller tänker på vad som kunde varit...Är man verkligen då tacksam över det man har? Inte vet jag! Jag vet bara att jag själv inte alltid är nöjd med det jag har...Jag önskar att jag var någon annan, gjorde något annat eller bara var annorlunda. Jag kan inte påstå att jag alla gånger uppskattar det jag faktiskt har utan spenderar mer tid på att tänka på det jag vill ha och vad jag borde gjort! Saker som egentligen inte går att förändra nu...men de finns fortfarande som en nagel i ögat! 

Kanske dags för en mental make-over??   Mooove that Mind!!   


It's always raining inside my head...forget all the things I should have said

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0