What to do?

Jag saknar redan min kära Julius Caesar...Man skall inte sätta böcker i handen på mig för jag bli helt uppslukad och kan inte göra annat än att tänka på handlingen och vilja läsa vidare! Det vill säga om det är en bra bok...Så nu har jag läst klart alla 4 böcker från Conn Iggulden! De sista tre på 4 dagar...det var ca 1500 sidors läsning! Varför kan man inte vara lika effektiv då det gäller plugg eller liknande...Aja nu är de borta iaf, färdiglästa och jag saknar dem redan :( Det var så fascinerande att läsa om Caesar som alltid vart intressant i min bok..Men men Marcus Brutus! Ge mig mer om denne man... Jag var till och med så seriös igår att efter jag läst klart boken så surfade jag på nätet för att kolla upp deras levnadsbanor och hur boken stämde med "verkligheten"- Vill någon ge mig mitt liv tillbaka!! Men det var oerhört intressant och jag känner mig litet berikad på kunskap :)

Annars då? Jodå ska inte klaga...längtar efter att skolan ska börja igen så man kan få något att sysselsätta sig med :) Börjar få slut på utrymmen att städa eller sortera och böckerna är som bekant slut att läsa. Jag har redan hemlängtan och det är jobbigt att veta att man inte kommer hem förrän det börjar bli varmt i Sverige igen...Men men så kan det vara på livets äventyr!

En sak som slagit mig dock under denna period som jag har nött ut min säng och funderat på saker och ting är att det finns saker i livet som jag verkligen skulle vilja gjort annorlunda. Samtidigt som det finns saker som jag inte ångrar för en sekund. Men jag inser också att det är lönlöst att fundera på vad som kunde ha varit och istället ta till vara på det som är...Jaja låter som en klyscha men det kanske är sant och kanske, kanske blir man en gladare person om man slutar att fundera så mycket på vad som kunde vara och istället fokuserar på det som kan bli...Lätt att säga kanske men en liten sanning ligger det nog i det iaf!!


Lämna det bakomflutna före dig.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0