Reflektioner

Jag skulle inte påstå att jag är en lyckosam människa. Faktum är att jag ofta tycker att världen samlar på sig en enorm spottloska som den senare lägger av i fart mot mig. Ibland går precis allting som kan gå fel, just det fel...och livet är kanske inte riktigt vad jag trodde att det skulle vara...

MEN...när jag sitter här i min ensamhet så skulle jag ändå vilja påstå att jag är berikad. Jag har en fantastisk familj och underbara människor som jag kallar vänner som älskar mig för att jag just är jag! Okej okej att allt kanske inte är perfekt...men frågan är om perfekt finns? Vad mäts som en perfekt värld? Ja endast jag kan svara på den frågan, för min del. Sen om man frågar någon annan så kommer kanske ett helt skilt svar. Jag skulle också vilja påstå att allt inte alltid är så nattsvart som det kan tyckas. Jag menar jag har ett "jobb" i Spanien. Jag har testat att bo utomlands alldeles själv...Ingen livlina, ingen att falla tillbaka på...och jag klarar det. Det är något mitt liv har blivit berikat med! Mina vänner berikar mig varje dag med deras kärlek och påhitt och kärleken från min familj är aldrig sinnande. Så jag skulle vilja påstå att jag har det bra! Trots extrakilon här, och dålig val här och där och alla andra skavanker man dras med...Jag är bra och jag har det bra!

Jag tror det handlar om att se det stora i det lilla. Visst att jag går och drömmer och tänker "Om bara..." eller "Tänk om det vore...". Men sanningen är att ingen kan veta om det skulle göra mig till en lyckligare eller mer berikad person. Skulle jag befinna mig i ett annat läge så skulle jag kanske ha andra problem som skulle få problemen idag att framstå som små och ytliga. Vad vet jag? Jag tycker iaf att mitt liv är rikt och jag är nöjd....Även om jag tycker att det är hemskt skönt att klaga i tid och otid...Men jag menar hey, vem gör inte det ;)


...But your thoughts will soon be wandering...like they always do...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar dig!! Saknar dig jättemycket!! När kommer du hit igen o berikar mitt liv? =)

2009-03-29 @ 21:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0