Untitled

Dagens inlägg skulle kunna gå i flera olika inriktningar som

Fredag den 13= Otur! Jo tack jag vet
Efter att ha köat tålmodigt, och varit uppe tidigt, så lyckas jag få biljetter till en av Michael Jackson shower...Det är bara det att när jag klickar betala står det att tidn har runnit ut och biljetterna gått till någon annan. Efter ett par försök till står det klart konstaterat: Biljetterna är slut! Röv!! Inte nog med att jag missa biljetter till M.J utan att genom att försöka få dem stod i kö och med bara en minuts marginal lyckas jag pricka bussen till Madrid. Så kommer ombord på bussen, svettas som en 100-lopps löpare och är allmänt nere. Till detta skall också adderas att min kära mp3 valde att inte fungera denna dag...Great 2x2,5h på buss utan underhållning för att inte nämna hela dagen i Madrid. Nej fredagen kunde helt klart startat liiiite bättre...

eller...

Ren och skär lycka
Nu är jag så lycklig :) Igår var jag i Madrid för att gå på konsert med the one and only Fall out Boy. Å vilken konsert det var...De var så himla bra!! Dock tror jag att jag hade haft lite mer skoj om jag delat upplevelsen med någon. Men finns det ingen så får man göra det själv. Så jag stod själv och rockade loss till boysen. Förband till dem var The Sounds så jag hade packat ner min svenska flagga i väskan och stod och viftade för glatta livet med den under deras uppträdande. Jag blev även objekt för foton från spanjorer, som trodde jag inte såg, de måste tyckt de såg kul ut!! Det fanns även en hel del fint att vila ögonen på under konserten plus att jag hängde vid VIP-avdelningen, som trott eller ej inte var med flit. Så många kända spanska ansikten fanns där att beskåda. Fick till och med en vink samt tummen upp från en sångare i ett känt rockband. Vet inte varför men han kanske tyckte det var kul att jag vifta med flaggan. Jag menar Hey...tänkte jag och vinka tillbaka :) Jag har ju liten svag punkt för hård tatuerade killar som vet hur man hanterar en gurra....

Eller...

Ett stycke kulturhistoria
Innan Fall out Boy igår så tänkte jag att jag skulle hinna med att vara kulturell. Å då var det inte vilken kultur som helst utan en Star Wars utställning- Hurra!! Det var över 200 original delar från alla 6 filmer. Så igår patrullerade jag mellan Yoda, Darth Wader, Chewbacca, Ewoks och Leias legendariska slavkostym. Måste säga att det var väldigt coolt att se allting live. Star Wars är ju något jag har växt upp med liksom och få se det i verkliga livet...huh!! Eftersom man fick ta bilder för eget personligt användande så knäppte jag runt 200 st. Nästan en för varje pryl...heheh. Måste ju passa på liksom :) Det var även väldigt lärorikt att traska omkring bland de olika planeterna och lära sig om de olika sakerna igen. De första 3 filmerna, Episode IV-VI har jag faktiskt glömt detaljer från. Det enda som var lite synd var att jag missade Jedi skolan som hölls med olika mellanrum. Självklart var tiden då jag var där tiden då de hade typ lunch eller nåt. Det var synd men gör inte så mycket...Även om det hade varit coolt att lära sig fightas med Light-sabel...

Eller...

Dagen då min tå dog
Igår dog min tå...nästan. Den har lämnat in på obestämd framtid och vill undertiden vara mycket besvärlig och ge mig smärtor. Varför kan frågan? Jo nu är våren här så jag drog på mig vårskor...Big mistake!! Fötterna måste vara vintersvullna eller något för att de ville inte riktigt passa som foten i skon på mina vårskor....så när jag kom hem i torsdags hade jag stora blåsor på tån, lilltån på vänster fot. Så trots försök med plåster, mina bekvämaste skor och ganska behagligt tempo så ville min tå inte ge med sig. Så nu är den död...eller ligger iaf i en liten koma!! Inte bra...inte braaaa...

Eller...

Madrid is for shopping
Igår när jag var i Madrid passade jag på att shoppa. Inte så mycket som jag ville eftersom jag inte ville stå med femtioelva påsar på konsert och försöka ha koll men en dock några saker. Säga vad man vill men Madrid är verkligen en riktigt go shoppingstad....Mer pengar åt folket å mindra finanskris!!


Mmm vad sägs...visste inte vilken inriktining jag skulle ta!!


...You could've knocked me out with a feather...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0