El Classico

Igår var det El Classico här i Spanien. För de som inte vet är det en prestigefylld match mellan Real Madrid och  FC Barcelona. I år var det lite extra spännande, dels för matchen som utspelade sig i förra årets liga då Real vann med 4-1. Även ligan här skulle innebära förändringar för laget som knep vinsten och därmed 3 poäng. Sist det spelades El Classico i december så var jag i Madrid. Lite extra känsla eftersom jag var i staden som ett av lagen härstammade från. Dock blev det förlust denna gång för Real och festen dog lite. Men det fanns liiite Barca fans även i MAdrid. Hur som igår skulle vi gå ut med Louise och hennes bror som är här på besök från England. Perfekt kan tänkas; två som härstammar från England varav en 'är dude- Klart att vi kommer att se matchen! FEL-ingen av dem tycker att fotboll är speciellt intressant! Say what now? 

Men men men...men jag då? Jag gillar ju fotboll :( Det hela slutade med att vi hamnade på en uteservering brevid en bar som hade matchen. Så varje gång jag hörde folkjubel löpte jag som Usain Bolt in på puben för att checka resultatet. Vilket var kul till en början sen blev det ju bara lekstuga från Barcas sida. Något som grämer mig ytterligare för att jag antar bakom det smått fantastiska resultatet 2-6 fanns en mycket välspelad match. Men men vad gör man liksom? Är man den enda som vill något i en grupp om 9 pers så får man ge sig. Visst jag är envis men jag är inte odemokratisk....

Det var lite sött för jag fann en kille på trappan till Katedralen efter 2-5 som satt å grät. Jag antar att den killen höll på Madrid...Stackarn! Han var även kvar under 2-6 med en tilltagande tårflöde!

Nu blir det ut i solen...Rätta prov och planera morgondagen :)



Don't stop, never give up hold your head high and reach the top
Let the world see what you have got, Bring it all back to you....


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0