S Basketboll F I

Jepp då var man "hemma" igen. Konstigt det där med begrepp! Var bor jag egentligen och var är hemma? Jag är hemma när jag är i Sverige, hemma i Motala, hemma i Valladolid...The things you don't know...

Jag drabbades idag av en fruktansvärt nostalgi till mellanstadiet. En period som var så underbart härlig och fylld av glädje och sorg. Perioden var också fylld med många sena kvällar med mitt järngäng: Ludde, Nisse och Erika- ujuj tider det! Det var filmkvällar, killarna spelade gitarr för oss, bus i grannområdet, badande och sport i alla färger och former. Mmmm det är inte utan ett leende på mina läppar som jag minns min ungdomstid. 
Då var ens största problem: 
- Vem hade sönder mina skinnbyxor under gympan?
- Hur kunde jag vara så dum att jag glömde skor då jag åkte skidor till skolan?
- Varför är fröken inte min favorit?
- Å varför ska jag vara kär i Niklas när han uppenbarligen inte gillar mig?

Tider det!

För övrigt har jag upptäckt en knöl i min fot som verkar vara ett ben men nyligen tillkommit. Strange? Jag lovar jag har inte badat i floden här som gör att man får tre skallar, jag har inte ens doppat tårna. Det får bli en pågående undersökning. 

I övrigt vill jag rekommendera en bok: Ken Follett: The Pillars of the Earth- fruktansvärt fångande...Sträckläser den lite nu, trots att jag borde göra andra saker...Men jag menar hey om 400 sidor är de slut, så det kan jag ta tag i då!!


Life it seems will fade away
Drifting furthur eveyday

Kommentarer
Postat av: Elin Moberg

Haha Sofi!! =) Skoj att läsa om dina minnen...men har du glömt hur det var när jag flyttade ner till varamongänget och att jag skulle få göra en massa inträdesprov för att ens få vara med "varmongänget"? Som tur var så blev jag ju sedan förskonad från dessa inträdesprov!;)

Har du glömt snöbollsmylningarna på vägen hem från skolan? Nej, det va inte jag som började...guess who?;) Har du glömt när du/ni jagade mig på cykeln på väg hem från skolan så att jag körde ner i gräset och rätt igenom en alldeles färsk hundskit?....fick ägna eftermiddagen åt att skrubba bakdäcket...;) Jodu, många minnen finns det från den tiden! Hoppas du har det bra där nere och att man får se dig här hemma nåt till sommaren. Då kommer du i alla fall få träffa på en Elin med en bulle i ugnen!=) Sköt om dig!! Kram Elin

2009-05-26 @ 17:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0