Is there life on Mars?

Min hy gillar inte klimatet här nere...iaf inte när det blir lite kallare. Solen visst fine då blir huden brun och fin utan dess like men när kylan kommer då jävlar. Det är som min hud och framförallt mitt ansikte går igenom en tonårsrevolt och bestämt sig för att mina hormoner fortfarande sprirrar på högsta nivå. Mitt ansikte ser ut som krater efter års och års av plågande från en aktiv vulkan. Det värsta är att jag inte vet hur jag ska råda bot på mitt lilla i-landsproblem. Jag har testat att inte pilla, jag har pillat, jag har kört med krämer, jag har skrubbat, ja jag har i stort sett provat allting minst en gång. Men istället för förbättring tycks resultatet nå nya lägsta nivåer. Jag ser ut som den där tjejen i alla High School-filmer som ska föreställa tönt och äcklig eftersom finnar täcker hennes hy. Hjälp! Jag vill inte ha mer finnar men jag kan inte hitta källan till mina problem. Jag misstänker att det är vattnet och skall från och med idag bara dricka köpt vatten, även om jag är emot hela den idéen men hemma har jag inte dessa problem, inte mer än de gånger man har Moster Flo på besök iaf. Men å andra sidan är vi bortskämda med Sveriges fräscha och renliga vatten. En lyx jag inte har i detta land, varken för att dricka eller tvätta mig i. Så även om jag tycker att köpa dricksvatten är slöseri med naturresurser så har jag inget val för jag vill inte se ut så här, det räcker med att dras med mitt vanliga ansikte...ska det behöva vara täckt med acne också?
-
I have a picture of you in my mind, never knew I could be so wrong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0