What a girl wants!

Ibland är livet gott! Jag kom hem idag efter en lektion, kände mig hungrig, kolla i mina skåp för att upptäcka att jag inte har något vettigt i dem utan bara en massa skräp läs krydda etc. Går till mitt rum, sätter mig vid dator och slappnar av. Då hörs en lätt knackning på dörren följt av ett Sofi...? Oh shit tänker jag vad har jag glömt nu...har jag vattnat blommorna? Glömt diska efter mig i köket? Paniken kryper sig på och jag klämmer fram ett litet vänta ett ögonblick samtidigt som jag försöker fundera ut vad kille vid dörren vill. Möjliga undanflykter och ursäkter radas upp i huvudet för att förkastas som ren dumhet, ingen skulle väl gå på den. Sakta reser jag mig från min position och går långsamt långsamt mot dörren. Patrick har kurat upp sig mot väggen och jag kastar en blick mot honom i hopp om att han kan ge mig förtröstan. Men icke kaninen stirrar på mig med sina ögon då jag går mitt öde till mötes. Jag öppnar sakta dörren lite på glänt och säger Yes? Daniel tittar på mig med ett leende och jag skymtar en påse bakom hans rygg och det är då lyckan blir total:
- Do you want a cheeseburger from McDonald's frågar han mig artigt. 
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Sofi bryter ut i spontandans och hjular och gör piruetter över hela lägenheten. Lyckan vet inga gränser och det känns som om glädjen i kroppen är för livlig för att hålla inne. Lite blygsamt accepterar jag och sträcker ner handen i påsen för att fånga en av de burgarna som ligger där. Ibland är livet gott tänker jag tyst för mig själv innan jag snabbt klär av pappret från burgaren och tar första tuggan.
-
Livet har sina goda stunder

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHA! Så underbart!

2009-11-30 @ 23:10:14
URL: http://lillgurka.blogspot.com
Postat av: Ida

Dagar kan passera fort, som en båt på öppet hav. På MCDonals slappna av, hos oss finns inga krav. Träffa dom man tycker om (DU) och bara koppla av... Livet har sina goda stunder!

2009-12-01 @ 21:25:04
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0