Oh won't you please take me home

Fredag hela veckan lång! Så var det dags för arbetarnas sista dag, för mig är det bara en dag som alla andra, inget speciellt hehe. Sola och glassa, javisst! Det vill säga om solen skulle vilja komma tillbaka, den har varit försvunnen nu i ett par dagar och jag saknar redan min kompis. Så vad är nytt? Jo det ska jag berätta, jag har en ny möbel i mitt rum. Oh ja idag har jag införskaffat mig en stol till mitt skrivbord. Kände liksom att det var lite dumt att ha ett skrivbord och ingen stol. Funktionen för bordet infrias inte då till fullo, eller kanske bara är jag. Men iaf idag knalla jag bort till affären som har allt och skaffade mig en stol för €5, hur billigt som helst ju. Knata hem med mitt fynd och kände mig lycklig. Lyckan blev dock kortvarig då jag kom hem. Som sig bör när man har nya prylar skulle stolen testas, sitta på sniskan, sitta rakt fram och framförallt sitta framför skrivbordet. Det är då jag upptäcker det, jag upptäcker att min stol som jag vart mäkta stolt över och släppat hem bärandes i över 1 km är felskapt!
-
Nej egentligen är den inte felskapt men för en donna som mig som är svensk och därför har svenska mått, och jag talar inte om de på bredden, alltså är ganska lång. Lång i Spanien, normal i Sverige. Men iaf stoljävel en skapat för korta minityrmänniskor som bor i Spanien vilket resulterar att jag ser, och känner mig, som en jätte på själva stolen. Seden då det testas framför skrivbordet kommer ett helt annat dilemma. Skrivbordet är för högt och stolen för låg. Så istället för jätte känner jag mig som tre och försöker att nå upp till bordet. Haha tänka sig hur det kan gå då man ska fynda. Järnspikar säger jag bara! 
-
Asså alternativet hade varit att provsitta stolen i affären och jag vet inte det är inte riktigt min kopp av. Nänä don't mind me jag ska bara veckla ut och provsitta en stol här. Jaja okej och mot läsken, mm men undra hur den känns mot chipsen... Ni hajar kanske...Inget jag hade lust med! Om man inte provsitter så är det så man får man sitta, antar jag!
-
So I stop texting, no more texting! 
Yeah right is my obsession

Ministolen med Patrick, knappt att han få plats ju! Upp till vänster ser ni kanten på skrivbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0