Russian Roulette is not the same without a gun

Hösten kom på en handvändning till Spanien. Efter att enbart varit ute på eftermiddagarna var jag igår ute på förmiddagen och jag klädde mig till den 25 gradiga värmen jag är van vid. BIG mistake! Det var kallt som tusan. Det visar sig att natten och morgonen här i Spanien är kylig för att under eftermiddagen uppnå behagliga temperaturer, något jag inte var införstådd med tyvärr. Men men med kyla och lite mörkare kvällar kommer även en högre mysfaktor. Tända lite ljus, dricka lite varm choklad eller te och kurra upp sig i soffan. Ha vilket skitsnack, det är typ mysigt i en eller två dagar sedan går tankarna olidligt till en tid då solen lyste värme över landet och bara ben fanns att skåda överallt. Tider då man kan sitta och dricka en kall öl utomhus utan att man får frostskador och flaskan envisa med att fastna på läpparna. Men det är klart utan årstidsskiften skulle man nog inte uppskatta värmen på samma sätt. Men måste de kalla perioderna vara så långa?
-
I'm Scandinavian everything is what it is 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0