Same old story all over again

Mmhmm...låt se! Idag har varit en åktur hela dagen. Det startade imorse då jag hade gjort min frukost och använt det som finns i köket till vårt förfogande, trodde jag. Tydligen har vi nu regler på vem som får använda vad och om någon annan använder någon annans saker blir det ett himla liv. Trust me, jag har gjort det misstaget två gånger nu. Sedan var det en fråga om var vår kära kvast tagit vägen, en kvast jag lånat in i mitt rum sedan igår för att sopa lite och glömt ta ut igen. Misstag 3. Jösses ta ett jävla burk med chillpiller och lugna er för tusan. Okej jag vet i ett kollektiv/samboboende måste man veta saker och ting, vems som är vems och så men det som inte varit problem innan är helt plötsligt problem som exempelvis användning av porslinet. Så idag har jag varit mig på en Chino, de kan liknas vid de billiga affärerna som finns i varje charterstad som har allt mellan himmel och jord men inget man egentligen behöver. Så jag har köpt mig kvast och sopuppare, soppskål, tekopp och shaker. Alla saker som jag inte fick låna från köket. Å ja dessa kommer att vara mina, mina, mina och de ens tittar på dem skall jag ryta i så att sockorna flyger av dem.
-
Varför denna bitterhet över förändrade regler i huset? Jo dels för att jag har tröttnat lite på att vara sambo med folk jag inte ligger med. Jag vill ha ett eget boende där jag gör mina egna regler alternativt väljer mina/min sambo. Men viktigast jag knuffas ut i denna nya konstellation. De snor min mat, mina tandborstar (oanvända men hey ändå), de tar över min hylla i kylen vilket ger mig noll plats att lägga mina ynka bidrag som passeras som mat. Så jag tycker att jag har rätt att vara lite bitter i den frågan. Så varför flyttar jag inte? Jo dels för att jag bor himla bra, läge, utrustning i lägenheten och mina sambos kunde varit värre. Dessutom är hyran riktigt billig och det skulle vara svårt att hitta något att matcha detta. Sen känner jag när jag väl flyttar så är det dags att dra lasset hem till Sverige. Åh vem vet när det kommer bli? 
-
I'm here to remind you of the mess you left


Arghhh nästa gång får ni möta detta monster!!
Kolla Patrick naww
Välstädat rum deluxe- Nope! Men nu har jag iaf kvast och sopuppare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0