Sometimes I feel I'm going to break down and cry

Jag måste säga att besök är en ganska bra grej, jag menar man får städat, man plockar iordning och man kan få prata sitt egna modersmål igen. I like it! Så det är vad jag har haft för mig idag, städat och tvättat...Så duktig så, klapp på huvudet. Sommaren tittade fram idag och jag gick i kortärmat och tunna tights och svettades på väg till Mördarbacken men det var det helt klart värt. Shit pommes vad skönt det är när solen skiner med sina vackra vackra strålar. Patrick the Prick har fått utegångsförbud från sin låda idag eftersom han var ivägen och gjorde allt sånt som jag inte ville han skulle göra. Så då får han sitta i sin bur och kuckilura. Som sagt imorgon kommer Therése och eftersom hon har en vän med sig så kommer vi öka Valladolids svenskbefolkning med 100% stadig ökning. Marias vän Maja, från Gotland, är nämligen i staden också så nu är vi två svenskar bosatta i denna lagomstad. Annars är allt bra med mig, det kliar i kroppen och jag vill börja träna...Hwwffpfff...Say what now? Jag VILL börja träna! Hitta fem fel med den meningen...Jag har ju ett gym alldeles runt knuten där jag bor men tror det behövs ett jobb för att jag skall finansiera ett sådant äventyr. Jag kanske ska reda ut också en gång för alla: Jag bor alltså i här i Spanien men jag är arbetslös. Hur klarar jag mig kan frågas? Dels har jag en underbar UNDERBAR mor som sticker till då hålen är stora. Men de mesta finansierar jag genom att jag har privatlektioner i engelska. Jag klarar hyra och normalt, läs student, levende med de pengar jag tjänar på dessa lektioner, vilket är 5 timmar varje vecka! Sweeet, inte illa pinkat. Så ja jag är arbetslös men jag håller mig flytande med dessa pengar. Så så ligger det till. För alla beundrarbrev och donationer jag fått tänkte jag att jag skulle reda ut detta en gång för alla. 
Min present jag fick för ett tag sen av Maria. Ett Bubba Gump Shrimp Co-ölglas från...mmm ja vilken film? Och en gosig teddybjörn med irländarnas berömda klöver. Luck of the Irish! Maria sa att hon kunde se mig sitta på en bar i Dublin och sippa öl lika väl som i Spanien. Well true that, supa kan man göra var som...:)
-
Keep smiling, keep shining, knowing you can always count on me for sure...That's what friends are for

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0